Mainos

Tämä terveysherkku on todellinen rasvapommi – voittaa hampurilaisenkin!

Eri pähkinöiden terveellisyyttä hehkutetaan harva se päivä, mutta nämäkin terveysherkut voidaan pilata teollisella sokerilla ja rasvalla.

Tiesitkö, että jogurtilla päällystetyt pähkinät sisältävät jopa 36,5 grammaa tyydyttyneitä rasvoja yhtä 200 gramman pussillista kohden? Rasvan määrä on huikea, sillä esimerkiksi monet jättihampurilaisetkin sisältävät monta kertaa vähemmän rasvaa.

Seuraavalla kerralla, kun päätät napata välipalaa terveyskaupasta, älä tartu jogurttipähkinäpussiin. Herkkua suositellaan terveelliseksi välipalaksi aterioiden välissä, mutta periaatteessa huomattavasti vähärasvaisempi vaihtoehto olisi siirtyä hampurilaisbaariin. Lisäksi pussillinen jogurttipähkinöitä voi sisältää jopa yli tuhat kilokaloria. Siis tuplasti enemmän kuin vaikkapa McDonald'sin BicMacissa. Pieni pussillinen jogurttipähkinöitä täyttää siis noin puolet normaalin naisen päivittäisestä kaloritarpeesta.

Jogurttipähkinöiden jogurtti ei ole jogurttia

Syy naposteltavan rasvaisuuteen on siinä, että pähkinöiden päällä oleva "jogurtti" on täysin erilaista kuin se, mitä nappaat supermarketissa ostoskärryysi. Päällynen nimittäin sisältää suurimmaksi osaksi hydrattua öljyä, sokeria, sekä maito- ja jogurttijauhetta.

Myös muut jogurtilla päällystetyt tuotteet kannattaa jättää kauppaan, mikäli et toivo päivittäisen rasvansaantisi räjähtävän käsiin.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.