No nyt on suurta! SuomiAreenan uusi ilme lävähti jättinäytölle New Yorkin Times Squarella

SuomiAreenan uudistettu visuaalinen ilme on julkaistu yhdellä maailman näyttävimmistä mainostauluista, New Yorkin Times Squarella. Uusi visuaalinen ilme ja freesattu logo lävähtivät jättiruudulle monien silmäparien ihmeteltäväksi. Times Squarella käy päivittäin yli 300 000 ihmistä. 

Uusi ilme on suunniteltu kuvastamaan erityisesti SuomiAreenan arvoja, joista päätettiin yhdessä SuomiAreenan järjestäjätahojen kanssa viime syksynä. Arvot ovat: avoimuus, moniääninen keskustelu, tasa-arvo, rohkeus ja rentous.

SuomiAreenan vastaava tuottaja, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtaja Mari Haavisto kertoo, että ilmeeseen haluttiin tuoda muun muassa kesän värejä.

– Halusimme tuoda SuomiAreenan visuaalisen ilmeen uudelle vuosikymmenelle. Tuttujen punaisen ja valkoisen värin ohelle on tuotu uusia värejä, jotka on poimittu suoraan Suomen kesästä. Värejä ovat mm. mustikan violetti, taivaansinen ja auringonlaskun oranssi, Haavisto kertoo.

–  Ja pitihän julkistus tehdä niin isosti kuin mahdollista ja pilkettä silmäkulmassa, Haavisto nauraa.

Uutta ilmettä on saanut myös SuomiAreenan puhekupla-logo, jossa fontti muuttui aavistuksen verran, ja puhekuplan väkänen vaihtoi paikkaa.

– SuomiAreenahan tunnetaan puhekuplastaan, joten halusimme säilyttää sen vain pienin muutoksin, Haavisto sanoo.

SuomiAreenan uusi ilme on aikaisempaa kolmiulotteisempi ja suunniteltu sopimaan koko MTV:n uutisten visuaaliseen perheeseen. Uudistus toteutettiin yhdessä digitaalisen markkinointitoimisto Valveen kanssa.

Ilmeen julkistus Times Squarella tehtiin yhteistyössä SuomiAreenaan tänä kesänä osallistuvan Nasdaqin kanssa.

Uusi ilme on jo nähtävissä SuomiAreenan nettisivuilla ja tulee näkymään laajasti kaikkialla tämän vuoden SuomiAreena-tapahtumassa.

– Vaikka ilme muuttuu, pysyy tapahtuman perusidea ja muoto samana: kaikki SuomiAreena-tilaisuudet ovat kävijöille avoimia ja ilmaisia, Haavisto sanoo. 

Lue myös:

    SuomiAreena-videot

    Uusimmat