Suomen marraskuussa aloittama "90 Day Finn" -kampanja on tuottanut yli 5300 hakemusta, uutisoi The Guardian.
90 Day Finn -kampanja on suunnattu valikoiduille yhdysvaltalaisille teknologia-alan ammattilaisille. Hakuaika on päättynyt.
Paketti sisältää hakijalle ja tämän perheelle "punaisen maton" tervetuliaisedut eli käytännössä Helsinki Business Hub järjestää muun muassa asumisen, päivähoidon, koulun ja "kaiken mitä tarvitset". Valituille hakijoille paketti on ilmainen.
Kampanjan mainoksen mukaan ohjelma ei tähtää hakijoiden kukkarolle, vaan mielessä on pitkäkestoinen suhde.
"Oletko kyllästynyt lockdowneihin?"
Suomen myyntivalteiksi mainitaan esimerkiksi puhdas ilma, maailman onnellisimmat ihmiset ja tervehenkinen työn ja vapaa-ajan suhde. Myös "tiedelähtöinen" koronaviruspolitiikka nostetaan esille.
– Oletko kyllästynyt lockdowneihin, metsäpaloihin, sosiaaliseen epäoikeudenmukaisuuteen ja poliittiseen myllerrykseen?, 90 Day Finn -ohjelman sivuilla kysytään.
The Guardianin artikkelin mukaan Helsinki Business Hub on saanut yli 5300 hakemusta.
– Emme ole monien muuttokohdelistojen kärkipäässä, mutta tiedämme että tänne tulevat ihmiset usein myös jäävät tänne, Helsinki Business Hubin sanoi The Guardianille.