Suomalaistaiteilija suututti monikansallisen muroyhtiön

Suomalaistaiteilija Jani Leinonen on suututtanut aamiaismuroja valmistavan Kellogg Companyn huijauskampanjallaan, jossa seikkailee yhtiön Frosties-murojen hahmo Toni Tiikeri.

Leinonen avasi YouTube-kanavalla kolmen videon valemainoskampanjan Tony is Back!, jossa Toni Tiikeri auttaa aikuiseksi kasvaneita muronsyöjiä Kellogg'sin imagoon sopimattomalla tavalla.  

Yhdessä mainoksessa muromaskotti auttaa esimerkiksi prostituoitua löytämään uudelleen intohimon työhönsä.  
Leinonen kertoo tiedotteessa, että Kellogg'silta kului 12 tuntia saada valekampanjan Facebook-, Twitter- ja Instagram-tilit suljetuiksi. Yhtiö myös varoitti huijauskampanjasta omalla Twitter-tilillään.  

Leinosta Kellogg'sin toimet eivät pysäytä. Hän suunnittelee seuraavaksi dokumenttielokuvaa monikansallisten yhtiöiden maskotteina työskennelleistä ihmisistä.  

Lue myös:

    Uusimmat