Seksimainonnan vastainen kampanja käynnistyi

Pohjoismaat ryhtyvät kampanjoimaan ympäristön ja kulttuurin yliseksualisoimista vastaan. Tavoitteena on suojella erityisesti lapsia ja nuoria seksikeskeisiltä mainoksilta ja ohjelmilta.

Lapsia ja nuoria ympäröi heidän jokapäiväisissä ympäristöissään sellainen määrä seksuaalisesti värittyneitä kuvia ja ohjelmia, että Pohjoismaat aloittavat kampanjoinnin ilmiötä vastaan. Kampanja käynnistettiin tänään Pohjoismaiden neuvoston kokouksessa Norjassa.

Voimakkaan seksuaaliset, visuaaliset viestit voivat vaikuttaa haitallisesti lasten ja nuorten minäkuvaan sekä käsitykseen omasta ja muiden seksuaalisuudesta.

Tänään käynnistetty kampanja suunnataan kohteisiin, joissa lapset ja nuoret liikkuvat: elokuvateattereista kauppoihin, kioskeihin ja huoltoasemiin. Myös televisioyhtiöt, lehtien kustantajat ja hotellit ovat kampanjoinnin kohteena.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat