Kekseliäästä ripsivärimainoksesta tuli hitti, mutta lähempää tarkastelua se ei kestä: "Markkinointitiimi ansaitsee palkankorotuksen"
Kosmetiikkamerkki Maybellinen markkinointitempaus on ollut valtaisa viraalihitti. Tarkkaavaisimmat huomaavat kuitenkin mainoksessa piilevän illuusion.
Metro uutisoi Maybellinen markkinointitempauksesta Lontoossa, josta on tullut TikTokissa valtava hitti.
Markkinointikampanjan tarkoituksena on mainostaa Lash Sensational Sky High -ripsiväriä.
Jos video ei näy, voit katsoa sen tästä.
Videolla Lontoon ikonisella metrolla on valtavat ripset. Kun juna lipuu metrolaiturille seinästä sojottava metron räpsyttimille sopivan kokoinen ripsiväriharja pyöräyttää ripsiin uuden kerroksen väriä.
Toisessa klipissa Lontoon kaduilla vilistävällä punaisella kaksikerroksisella bussilla on myös ripset. Ajaessaan bussin ripset osuvat rakennukseen kiinnitettyyn vaaleanpunaiseen ripsiväriharjaan.
Näkymä valtavasta ripsiväriharjasta pyöräyttämässä väriä kaksikerroksiseen bussiin tai metrovaunuun on näyttävä. Se ei kuitenkaan ole aito.
Videolla näkyvät kolossaalisen kokoiset maskarat ovat digitaalisia ja ovat olemassa vain videolla.
On siis turha varata lentoja Lontooseen ja lähteä suurkaupungista etsimään rakennusta, jonka seinästä sojottaisi kaksikerroksisen bussin ripsille sopivan kokoinen ripsiväriharja.
”Maybe she’s born with it, maybe it’s the Jubilee”
Tempaus on niittänyt mainetta sosiaalisessa mediassa.
– Okei, tämä oikeasti saa minut haluamaan ostaa tuon ripsivärin, kommentoi eräs käyttäjä TikTokissa.
– Markkinointitiimi ansaitsee palkankorotuksen, kommentoi toinen.
– Toivon, että tuo olisi aito, kommentoi kolmas.
Moni muukin toivoo, että Lontoossa olisi oikeasti valtavan kokoisia julkisia liikennevälineitä kaunistavia maskaroita.
– Kuvittele, että metrosi oli myöhässä, koska sen piti laittaa ripset minttiin, vitsaili eräs mainosvideon nähnyt käyttäjä.
Metro.co.uk jututti Maybelline UK:n markkinointijohtaja Delphine Consignyä. Hänen mukaansa meikkimerkin tarkoitus oli luoda "häiritsevä markkinointikampanja kaikkien ripsivärien sankarille".
Maybelline haluaa tarjota lohtua kaikille niille videon nähneille, jotka eivät tajunneet sen olevan digitaalisesti luotu illuusio. Aitouden tuntu oli nimittäin tarkoituksenomaista. Maybelline loi videot 3D-videotaiteilija Ian Padghamin kanssa.
– Halusimme luoda jotakin, joka yllättäisi kuluttajan ja saisi heidät kyseenalaistamaan sen, mikä on aitoa ja mikä feikkiä. Halusimme tehdä digitaalisen tuotteen, joka on hauska, viihdyttävä ja toisi Ison-Britannian suosituimman ripsivärin parrasvaloihin, Maybellinen tiedottaja kuvailee mainoskampanjaa.
– Ian todellakin toimitti. Emme voi uskoa, millaisen momentumin mainos on saanut. Ihmiset ovat olleet vaikuttuneita siitä, ettei se ole aito. He ovat kutsuneet sitä nerokkaaksi markkinonniksi ja keksineet itse uusia mainoslauseita, kuten: ”Maybe she’s born with it, maybe it’s the Jubilee”, Maybellinen tiedottaja kertoo.
Maybellinen mainoslause on: "Maybe she’s born with it, maybe it’s Maybelline", kun taas yksi Lontoon metroreiteistä on nimeltään Jubilee line.
Lue uusimmat lifestyle-artikkelit.
Lähteet: Metro.co.uk, @Maybelline/TikTok
Uusimmat
-
22:22
Aktivistiryhmät: palestiinalainen huippulääkäri kuoli Israelin kiduttamana
-
22:08
Valtteri Bottas yllättyi tallinsa ratkaisusta – sveitsiläislehti laukoo tylyä tekstiä suomalaisesta
-
21:57
Leijonista näkyy yksi todella lupaava merkki MM-kisojen alla – Jukka Jaloselta TV5:llä napakka kommentti NHL-miehistä
-
21:48
Bloomberg: Turkki on lopettanut kaiken kaupankäynnin Israelin kanssa
-
21:35
Leijonat melkoinen puolustusvoitto EHT:lla, Harri Säteriltä huimaa tekemistä – näin Tshekki-peli eteni
-
21:29
Malmössä "kyinen" uhka – käärme vapaana viisukylässä
-
21:05
Pikkuleijonien päävalmentajalta tyhjentävä summaus MM-kotikisojen puolivälieräpettymyksestä
-
21:00
Grillattuja herkkuja – nappaa talteen Olet mitä syöt -jakson reseptit
-
20:53
Melrose-yhtyeen rumpali Jarmo "Jami" Haapanen on kuollut – ystävältä riipivä julkaisu: "Mä rakastin sitä miestä"
-
20:50
Stoltenberg: Nato huolissaan Venäjän yltyvästä hybriditoiminnasta
-
20:43
LeBron James rakastaa Lauri Markkasta – "Suomi" sai supertähden purskahtamaan nauruun
-
20:39
Joka kuudennesta 13–15-vuotiaasta lastensuojeluilmoitus – THL:n asiantuntija kaipaa vuoropuhelua
-
20:30
Israel tiukensi matkustussuosituksia Malmöhön – kehottaa harkitsemaan onko viisumatka tarpeellinen
-
20:30
Kultaseppämestari paljastaa Suzanne Innes-Stubbin yllä Ruotsin valtiovierailulla nähdyn korun hulppean hintalapun
-
20:29
Tämä kaikki on syytä tietää TikTokista: "Suosittelen vahvasti luopumaan"
-
20:22
Käytettyjen autojen kauppa käy ennätysvilkkaana – uusissa jylläävät tutut suosikit
-
20:03
Suuri puu rysähti skoottereiden päälle Kiinassa – kuskien reaktio tallentui videolle
-
20:01
IS: Wolt aloitti muutosneuvottelut
-
19:39
EU:n oikeistojohtaja vetää tiukan rajan yhteistyölle laitaoikeiston kanssa: "Putinin sätkynukkeja"
-
19:31
Pikkuleijonien MM-kotikisat päättyivät pettymykseen – Ruotsi mitalipeleihin
-
Lataa lisää