S-ryhmä ei perusta omaa halpamyymäläketjua

S-ryhmä ei vastaa Lidl-kilpailuun omalla halpamyymäläketjulla. SOK:n pääjohtajan Kari Neilimon mukaan S-ryhmä ottaa kuitenkin hintahaasteen vakavasti vastaan.

-Muuta hyvää kilpailukeinoa meillä ei ole. Tehokkuutta me haemme nostamalla Inexin osuuden päivittäistavaroiden hankinnoistamme 55 prosentista 70-75 prosenttiin. Se saadaan aikaan lähinnä tuoretavaratoimituksia keskittämällä, Neilmo kertoo Kauppalehdelle antamassaan haastattelussa.

Neilimon mukaan Lidl muuttaa voimakkaimmin teknokemian tuotteiden myyntiä ja hinnoittelua.

- Lidl myy astianpesuainetta yhdellä ja brändimerkkiä kolmella eurolla. Se on kova haaste merkkituotteille.

Neilimon mukaan Lidl vaikuttaa kilpailutilanteeseen melko vähän suurilla paikkakunnilla, joissa on jo monipuolinen palvelukirjo.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat