Hiljattain uudistetun Clion hauskin versio on Renault Sportin virittämän R.S.-version napakin versio eli Trophy. Suomalaisille hyviä uutisia tuo se tieto, että R.S. on vihdoin tulossa myös Suomeen.
Tykkäsimme
- maukkaammasta keulailmeestä ja parantuneesta valotehosta
- napakasta jousituksesta
- urheilullisista istuimista
- parantuneista pakoäänistä
Emme tykänneet
- ei manuaalivaihteistoa, kaksoiskytkinautomaatin rajat tulevat vastaan reilummin räpätessä
- ohjauksessa voisi olla enemmän tuntoa
Suomeen alkuvuosi 2017
Hinta avoinna
Teknavi ajoi Clio R.S:n jo viime vuonna. Faceliftin myötä auto ei ole muuttunut hirveästi, ja nekin vähäiset muutokset ovat lähinnä kosmeettisia: auton tekniikkaan ei ole kajottu.
Faceliftin muutokset ovat pitkälti samat kuin mitä on tehty myös perus-Clioon: ohjaamon materiaaleja on parannettu ja sekän keulan että perän ilmettä on hionosäädetty. R.S:n silmiinpistävin muutos on alahelmaan ilmestynyneet uudet sumu/kulmavalot. Nuo alahelmavalot lisäävät myös normaalien ajovalojen valotehoa, mikä ei ole pimeässä Suomen syksyssä yhtään huono asia. Myös vannemuoti on uusi.
Galleria

