Radiomainonta kasvaa lamasta huolimatta

Kaupallisten radioiden viime vuosi sujui vahvasti. Suomen radioiden liiton mukaan radiotoimialan myynti ylitti Suomessa ensimmäisen kerran 50 miljoonaa euroa. Kasvua kertyi edellisvuodesta reilut 7 prosenttia.

Valtakunnallisten radiokanavien myynti paisui reilulla 9 prosentilla. Erityisen vahvaa kasvu oli loppuvuonna; joulukuun valtakunnallinen radiomainonta kasvoi 38 %, kertoo Radio Novan toimitusjohtaja Petri Manninen.

Kaupallisen radiotoimialan markkinointiyhtiö RAB Finlandin toimitusjohtaja Stefan Möller uskoo, että kasvumahdollisuuksia on taantumatunnelmista huolimatta myös tänä vuonna.

-Radio ei tunnetusti ole ollut suhdanneherkkä media. Edellisen talouskriisin aikana mainosmarkkinat laskivat, mutta radiomainonta kasvoi kaksinumeroisella prosenttiluvulla, Möller sanoo.

Luvut perustuvat Suomen radioiden liiton jäsenasemiltaan keräämiin tietoihin.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat