Radio Nova on kaupallisten asemien ykkönen

Finnpanelin heinäkuussa toteuttaman Kansallisen Radiotutkimuksen mukaan Radio Nova oli kaupallisten radioasemien ykkönen 1 732 000 viikkokuulijallaan.

Tutkimus kattoi kaikki yli yhdeksänvuotiaat suomalaiset, ja tutkimusviikko ajoittui suosituimpaan kesäloma-aikaan 18. - 24. heinäkuuta.

– Radio Nova on ollut perinteisesti hyvin tavoittava media kesällä. Nova kuuluu kaikkialla Suomessa. Se on varmasti yksi signaali hyviin kesälukuihin, Novan toimitusjohtaja Petri Manninen pohtii.

– Toinen syy on varmasti se, että olemme panostaneet muuhunkin kuin musiikkiin. Meiltä tulee hyviä juttuja ja haastatteluita. Kuulijat odottavat meiltä mukavia persoonia ja juttuja. Hyvää musiikkia toki unohtamatta, Manninen jatkaa.

Nousevat luvut - tutut haasteet

Radio Novan kuuntelu on ollut nousujohteista koko vuoden 2009 ajan. Etenkin maaliskuusta alkaen kuulijamäärän kasvu on ollut huomattava. Kuuntelu on lisääntynyt etenkin ikäryhmissä 25-44- sekä yli 45-vuotiaat.

– Teemme seikkaperäisiä tutkimuksia ja tiedämme mitä kuuntelijaryhmämme meiltä odottaa. Taistelemme tässä kovassa tilanteessa mainostajien euroista, niin kuin muutkin mediat. Myynnissä olemme hieman perässä viime vuotta. Mutta laitetaan syksyyn rytinää, Manninen sanoo.

Sari Seppälän (kuvassa) keskipäivän ohjelma Välipälä oli Radio Novan kuunnelluin ohjelma.

Lue myös:

    Uusimmat