Putouksen sketsihahmot elävät omaa elämäänsä niin ohjelman ulkopuolella kuin sosiaalisessa mediassakin. Esimerkiksi finaalikaksikkoon kivunnut Karim Z. Yskowicz kerää kymmeniätuhansia faneja Twitterissä ja Facebookissa. Viikottain miljoonayleisön saavuttava ohjelma on huumoritutkijan mielestä osannut laittaa vanhat vitsit uuteen myyvään pakettiin. Ja pieruhuumori naurattaa aina.
Putouksen neljäs tuotantokausi on kerännyt viikosta toiseen miljoonayleisön. Viime lauantainakin 16. helmikuuta katsojia oli keskimäärin 1,2 miljoonaa. Siinä sivussa se on nostanut sketsihahmot aivan uudelle tasolle sosiaalisessa mediassa ja kisan jälkeen vetonauloina muuallakin.
Erityisen aktiivinen somessa on ollut Karim, jonka Twitteriä seuraa jo yli 16 000 ihmistä ja Facebookissakin hahmolla on yli 40 000 fania.
– Varsinkin Twitterissä tapahtuva reaaliaikainen vuorovaikutus ihmisten kesken on selkeästi kasvussa. Esimerkiksi viime vuonna 2012 Putous-tunnuksella twiitattiin reilu 4000 kertaa ja nyt, vaikka meillä on vielä kausi kesken, kaksi jaksoa (finaalijakso ja erikoisjakso) jäljellä, niin meillä on nyt jo yli 20 000 twiittiä kasassa. Tämä kertoo siitä, että näiden sosiaalisen median palveluiden, varsinkin Twitterin suosio kasvaa suoran tv-lähetyksen yhteydessä, kertoo tuottaja Martti Lindholm MTV Median Internet- ja liiketoimintayksiköstä.