Puolueiden vaalimainontaan yhä enemmän rahaa

Puolueet käyttävät nyt vaalimainontaan edellisiä eduskuntavaaleja enemmän rahaa. Mainonta on myös painottumassa television suuntaan - ensimmäiset vaalimainokset on jo nähty. Puolueita enemmän televisiossa itseään mainostavat yksittäiset ehdokkaat. Heidän osuutensa television vaalimainonnasta on 70 prosenttia.

Kokoomuksen koko vaalibudjetti kasvoi sadalla tuhannella eurolla.

RKP:n kautta aikojen suurimmasta vaalibudjetista puolestaan puolet menee mainontaan ja televisioon panostetaan edellisvaaleja enemmän.

Samoin tekee vasemmistoliitto. Vaaliveturina on jälleen puolueen puheenjohtaja. Vuoden 1999 vaaleissa Suvi-Anne Siimes leipoi, nyt maalataan.

Kokoomus aikoo suunnata mainontaa entistä tarkemmin suoraan kohderyhmilleen.

-Ehkä jonkin verran televisio on vahvistunut, mutta kaiken kaikkiaan peruskulmakivet ovat edelleen paikallaan. Netin merkitys on ilman muuta kasvanut neljän vuoden aikana, eli ihmiset hakevat yhä enemmän tietoa netin kautta ja erilaisilta verkkosivuilta ja tämä on luonnollisesti otettava huomioon, sanoo kokoomuksen kampanjapäällikkö Mika Nykänen.
(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat