Porsche on lähtenyt mukaan dowsizing-linjalle ja toi keskimoottorisiin malleihin turboahdetut voimanlähteet. Samalla nimeen tuli lisäyksenä numerosarja 718.
Hinta alkaen 78 760 €
Porsche 718 Boxster ja 718 Boxster S. Ne ovat uudet viralliset nimet, ja myöhemmin tänä vuonna ovat luvassa samalla numerosarjalla varustetut kovakattoiset versiot, eli 718 Cayman ja 718 Cayman S. Ei nimi miestä välttämättä pahenna, mutta mitenkäs turboahtimet ja nelisylinterisyys. Porschen parissa on totuttu perinteiseen kuusisylinterisen bokserimoottorin äänimaailmaan, ja onhan äänet myös merkittävä osa avoautoilun elämystä.
718 Boxsterin voimanlähteenä toimii 2,0-litrainen moottori, joka tuottaa 300 hevosvoimaa ja 380 newtonmetriä vääntöä. 718 Boxster S:n konehuoneesta puolestaan löytyy 2,5-litrainen moottori, joka on 911 Turbon lisäksi toinen sarjavalmisteinen bensiinikäyttöinen auto, joka hyödyntää muuttuvageometrista ahdintekniikkaa. Tämä voimanlähde tarjoilee kuljettajalle 350 hevosvoimaa ja 420 newtometriä vääntöä.
Pääsimme ajamaan molemmat uudet mallit peräkkäin. Ahtimien lisäksi nykyisin automaattivaihteisuus on vallannut alaa myös sporttisissa autoissa kuten myös tässä tapauksessa. Molemmat autot olivat varustettu PDK-kaksoiskytkinvaihteistolla, ja etenkin S-version kohdalla tämä on järkivalinta, sillä PDK-vaihteiston pienemmän kulutuksen ansiosta se on manuaalivaihteista versiota edullisempi.




