Operaattoreiden hintasota poiki valitusten vyöryn

Kuluttajia harmittavat harhaanjohtava markkinointi, puutteet asiakaspalvelussa ja laskutusepäselvyydet. Eniten ovat valittaneet ACN:n ja DNA:n asiakkaat.

Matkapuhelinoperaattoreiden kamppailu asiakkaista on tuonut rutkasti lisätyötä myös kuluttajaviranomaisille. Kuluttajavalituslautakuntaan, Kuluttajavirastoon ja Helsingin kuluttajaneuvontaan saapui vuoden alusta elokuun puoliväliin mennessä lähes 600 valitusta.

Eniten kuluttajia kismittävät operaattoreiden harhaanjohtava markkinointi, puutteet asiakaspalvelussa ja laskutusepäselvyydet.

Huomenna ilmestyvän Kuluttaja-lehden mukaan eniten valituksia on saapunut viime vuoden marraskuussa aloittaneen ACN:n toimista. ACN:stä yksistään on tullut viranomaisille 250 valitusta, DNA:sta 130 valitusta, Saunalahdesta 60, Sonerasta ja Elisasta kummastakin noin 50, Cubiosta ja Soneran tytäryhtiöstä Tele Finlandista molemmista kymmenkunta valitusta. Tele 2 ja Globetel ovat kumpikin saaneet lehden mukaan muutamia valituksia.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat