Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Norwegianin perumista ja myöhästyneistä lennoista jo yli 160 valitusta – "En saa yhteyttä asiakaspalveluun"

Handout
Julkaistu 07.07.2016 13:28
Toimittajan kuva

Antti Tuominen

antti.tuominen@mtv.fi

Toimittajan kuva

Elli-Alina Hiilamo

elli-alina.hiilamo@mtv.fi

ElliAlina

Norwegianin lennoista on tänä vuonna valitettu kuluttajariitalautakuntaan jo 161 kertaa. Norwegianin mukaan lentoja on peruttu miehistöpulan takia. 

Helsinkiläinen naisen oli tarkoitus lentää Kööpenhaminaan juhannuksen aatonaattona Norwegianilla, mutta lentoa edeltävän päivän iltana kello viisi yhtiö ilmoitti, että seuraavan aamun lento on peruttu.

– Lentoni olisi ollut aamulla seitsemältä ja he pyysivät minua varaamaan uuden meno-lennon. Kaikki seuraavan päivän lennot olivat kuitenkin täynnä ja minulle ehdotettiin lentoa kaksi päivää alkuperäistä lentoa myöhemmin. Se oli lento Kööpenhaminaan Lontoon kautta, jossa noin viiden tunnin odottelu, nainen kertoo.

Hänen mukaansa yhtiö ei ilmoittanut mitään syytä lennon perumiseen. Koska vaihtoehdot olivat huonot, nainen perui myös paluulentonsa Kööpenhaminasta ja päätti ostaa lennot äkkilähdöillä toisen lentoyhtiön kautta. Tämän jälkeen hän sai viestin yhtiöltä, jossa kerrottiin, että rahat ovat palautettu luottokortille.

– Puoli minuuttia tämän jälkeen sain kuitenkin viestin, että vain osa rahoista on palautettu. Olen yrittänyt tavoittaa yhtiön asiakaspalvelua ja selvittää asiaa, mutta en saa mihinkään yhteyttä. Ainoa puhelu, jonka olen käynyt, tehtiin Ukrainasta ja huonolla englanninkielellä, nainen kertoo.

"Erittäin huolestuttavaa"

Norwegianin Suomen viestintää hoitava Tarja Valde-Brown vahvistaa STT:lle, että lentoja on jouduttu peruuttamaan miehistöpulan ja vilkkaan kesäsesongin vuoksi.  

Lentojen peruutuksista ja myöhästymisistä on valitettu myös kuluttajaviranomaisille. Norwegiania koskevia valituksia on tänä vuonna tullut liki sata Euroopan kuluttajakeskukseen, kertoo MTV Uutisille johtaja .

Leena Lindström

Lindströmin mukaan Norwegian on ilmoittanut vaatimuksia esittäville kuluttajille, että syynä peruutukseen on ollut miehistön tai kapteenin äkillinen sairastuminen.

– On tavattoman huolestuttavaa, että lentoyhtiöllä, joka on näin voimakkaasti Suomen markkinoilla, ei ole heittää kehään uutta henkilökuntaa, yhtä uutta henkilökunnan jäsentä sairastuneen tilalle.

Euroopan kuluttajakeskukseen on tullut valituksia vastaavista tapauksista jo helmikuusta lähtien. Lindström kertoo, että nykyään valituksia Norwegianista tulee päivittäin.

Kuluttajariitalautakunnasta kerrotaan MTV Uutisille, että Norwegiania koskevia tapauksia on tullut tänä vuonna jo 161.

Finavian sivuilta selviää, että esimerkiksi huomisen aamun Norwegianin lento Kööpenhaminaan on niin ikään peruttu.  

Lisää aiheesta:

Satu Tuomiston Finnairin lennon määränpää siirrettiin toiseen kaupunkiin ylibuukkauksen vuoksi: "Ajattelin, että ei helvetti, miten näin voi tehdä"Finnair hylkäsi Janinan korvausvaatimuksen viivästyksestä – Kilpailu-ja kuluttajavirasto aloitti selvityksen yhtiön ongelmistaJonne kärtti vastausta Finnairilta kuukausitolkulla – korvaussumma kohosi yli kymmenkertaiseksi, kun asia oli tulossa julkisuuteen Viiden suomalaisnaisen lento peruttiin vain hetki ennen lähtöä – seurauksena 3500 euron lisälasku ja valtaisa säätö: "Sanottiin vain, että ehkä korvataan, ehkä ei"Yksinhuoltajaäidit odottivat rahojensa palautusta kuukauden ilman selitystä – näin parjattu matkatoimisto Detur puolustautuu peruutusruuhkansa keskeltäNorwegian tuntee matkustajien valitukset nahoissaan – laski väärin kesäsesongin miehistötarpeen
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • Eilen23:09
    Lotto

    Loton potti jatkaa kasvuaan – Pirkanmaata lykästi

  • Eilen22:43
    Stockmann

    Mörkö lipui Stockmannin jouluikkunaan – taustalla tärkeä teema

  • Eilen21:09
    Räjähdykset

    Hotelli Joronjäljen omistaja: Räjähdyksellä saattaa olla kolmaskin uhri

  • Eilen19:55
    Hyvän mielen jutut

    Drooni, alien vai Halloween-keiju? Outo olento tallentui Riitan mökin valvontakameraan

  • Eilen19:18
    Mäntsälä

    Poliisi tavoitti miehen, jonka arveltiin olleen avun tarpeessa