Nordean Uudenmaan pankeista saa toistaiseksi palvelua vain ajanvarauksella: "Pyritään hoitamaan verkko- ja puhelintapaamisina"

Nordean kaikki Uudenmaan konttorit toimivat vain ajanvarauksella huomisesta alkaen. Käytäntö on jo nyt käytössä pääkaupunkiseudulla. 

Taustalla on viranomaisten ilmoitus pääkaupunkiseudun siirtymisestä koronavirusepidemian leviämisvaiheeseen sekä siihen liittyvät uudet rajoitukset ja suositukset. 

Nordean kassapalvelut toimivat edelleen koko Suomessa normaalisti. Turvallisuuden takaamiseksi asiakkaita kehotetaan käyttämään kasvomaskia asioidessaan konttoreissa.

– Koronatilanteen muuttuessa vakavammaksi eteläisessä Suomessa päätimme siirtyä konttoritapaamisissa pelkästään ajanvaraukseen. Suosittelemme fyysistä konttoriasiointia ainoastaan akuuteissa asioissa. Lähtökohtaisesti asiakkaiden palvelu pyritään hoitamaan verkko- ja puhelintapaamisina, sanoo Suomen henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja Jani Eloranta tiedotteessa.

Ruuhkatilanteissa konttoreissa kerrallaan asioivien asiakkaiden määrää saatetaan joutua rajoittamaan turvaetäisyyksien vuoksi.

Riskiryhmien ja erityistä tukea tarvitsevien asiakkaiden asiointi turvataan, ja he voivat varata ajan konttoriin asiakaspalvelusta.

Konttoreiden asiakaspalvelutilanteissa Nordean henkilöstö käyttää kasvomaskeja tai joissain tapauksissa suojavisiirejä.

Myös asiakkaille suositellaan vahvasti maskin käyttöä. Konttoreista saa kertakäyttömaskin asioinnin ajaksi.

Lisäksi kaikkien Nordean kassapalveluja tarjoavien konttoreiden asiointitiskeille asennettiin jo keväällä pisaratartuntoja ehkäisevät suojalasit.

Näillä toimenpiteillä pyritään suojaamaan asiakkaita ja henkilökuntaa koronavirustartunnoilta.

Konttoriasiointia koskevat käytännöt ovat voimassa toistaiseksi.

– Teemme kaikkemme palvellaksemme asiakkaitamme mahdollisimman joustavasti ja turvallisesti. Tämä hoituu helpoiten soittamalla tunnistautuneena Nordea Asiakaspalveluun, joka on käytännössä täyden palvelun pankkikonttori ja jossa voi hoitaa kaikki tyypilliset pankkiasiat. Lisäksi asiakaspalvelusta voi varata ajan konttoriasiointia varten, Eloranta kiteyttää.

"Konttoreissa asiointi on vähentynyt"

Koronaepidemia on aiheuttanut valtavan muutoksen suomalaisten pankkiasioinnissa.

– Konttoreissa asiointi on vähentynyt pandemian seurauksena ja asiakkaat ovat siirtäneet asiointiaan merkittävästi etä- ja puhelinpalveluihin. Tämän takia olemme vahvistaneet asiakasneuvojien määrää juuri näissä kanavissa, joiden kautta asiakkaat eniten meitä pyrkivät tavoittamaan, Eloranta sanoo.

Nordean asiakkaat ovat viime kuukausien aikana ottaneet mittavan digiloikan.

– Muutos on ollut suurempi ja jouhevampi kuin mitä olisimme voineet uumoilla. Uskon, että muutos jää pysyväksi myös sen jälkeen kun epidemia on kukistettu. Asiakkaat ovat selkeästi noteeranneet digi- ja etäasioinnin edut, hän toteaa.

Lue myös:

    Uusimmat