Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Nordean Uudenmaan pankeista saa toistaiseksi palvelua vain ajanvarauksella: "Pyritään hoitamaan verkko- ja puhelintapaamisina"

Julkaistu 24.11.2020 19:18

MTV UUTISET – KAUPPALEHTI

Nordean kaikki Uudenmaan konttorit toimivat vain ajanvarauksella huomisesta alkaen. Käytäntö on jo nyt käytössä pääkaupunkiseudulla. 

Taustalla on viranomaisten ilmoitus pääkaupunkiseudun siirtymisestä koronavirusepidemian leviämisvaiheeseen sekä siihen liittyvät uudet rajoitukset ja suositukset. 

Nordean kassapalvelut toimivat edelleen koko Suomessa normaalisti. Turvallisuuden takaamiseksi asiakkaita kehotetaan käyttämään kasvomaskia asioidessaan konttoreissa.

– Koronatilanteen muuttuessa vakavammaksi eteläisessä Suomessa päätimme siirtyä konttoritapaamisissa pelkästään ajanvaraukseen. Suosittelemme fyysistä konttoriasiointia ainoastaan akuuteissa asioissa. Lähtökohtaisesti asiakkaiden palvelu pyritään hoitamaan verkko- ja puhelintapaamisina, sanoo Suomen henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja Jani Eloranta tiedotteessa.

Ruuhkatilanteissa konttoreissa kerrallaan asioivien asiakkaiden määrää saatetaan joutua rajoittamaan turvaetäisyyksien vuoksi.

Riskiryhmien ja erityistä tukea tarvitsevien asiakkaiden asiointi turvataan, ja he voivat varata ajan konttoriin asiakaspalvelusta.

Konttoreiden asiakaspalvelutilanteissa Nordean henkilöstö käyttää kasvomaskeja tai joissain tapauksissa suojavisiirejä.

Myös asiakkaille suositellaan vahvasti maskin käyttöä. Konttoreista saa kertakäyttömaskin asioinnin ajaksi.

Lisäksi kaikkien Nordean kassapalveluja tarjoavien konttoreiden asiointitiskeille asennettiin jo keväällä pisaratartuntoja ehkäisevät suojalasit.

Näillä toimenpiteillä pyritään suojaamaan asiakkaita ja henkilökuntaa koronavirustartunnoilta.

Konttoriasiointia koskevat käytännöt ovat voimassa toistaiseksi.

– Teemme kaikkemme palvellaksemme asiakkaitamme mahdollisimman joustavasti ja turvallisesti. Tämä hoituu helpoiten soittamalla tunnistautuneena Nordea Asiakaspalveluun, joka on käytännössä täyden palvelun pankkikonttori ja jossa voi hoitaa kaikki tyypilliset pankkiasiat. Lisäksi asiakaspalvelusta voi varata ajan konttoriasiointia varten, Eloranta kiteyttää.

"Konttoreissa asiointi on vähentynyt"

Koronaepidemia on aiheuttanut valtavan muutoksen suomalaisten pankkiasioinnissa.

– Konttoreissa asiointi on vähentynyt pandemian seurauksena ja asiakkaat ovat siirtäneet asiointiaan merkittävästi etä- ja puhelinpalveluihin. Tämän takia olemme vahvistaneet asiakasneuvojien määrää juuri näissä kanavissa, joiden kautta asiakkaat eniten meitä pyrkivät tavoittamaan, Eloranta sanoo.

Nordean asiakkaat ovat viime kuukausien aikana ottaneet mittavan digiloikan.

– Muutos on ollut suurempi ja jouhevampi kuin mitä olisimme voineet uumoilla. Uskon, että muutos jää pysyväksi myös sen jälkeen kun epidemia on kukistettu. Asiakkaat ovat selkeästi noteeranneet digi- ja etäasioinnin edut, hän toteaa.

Lisää aiheesta:

Turussa seuraava passiaika heinäkuussa – taustalla viisi vuotta sitten tehty sääntömuutosNordean palvelukatkos vaikutti asiakkaisiin vielä tiistaina – kuluttaja-asiamies huolestui asiakkaiden pärjäämisestä, vaikka katkosta tiedotettiin etukäteenPankkiasiointiin maanantaina iso muutos: Nordean konttoreihin pääsee enää vain ajanvarauksellaNordealta kova ukaasi mattimyöhäsille: "Tulemme rajoittamaan pankkipalvelujasi esimerkiksi estämällä tilien ja maksuvälineiden, kuten korttien ja verkkopankin käytön"Pankkiasiat kannattaa nyt hoitaa etänä – laskujen maksu onnistuu myös ilman internetiäJäävätkö pankkien tutut tunnuslukulistat unholaan? MTV Uutiset selvitti, miten syyskuussa voimaan astuva uudistus vaikuttaa eri pankkien asiakkaisiin – "Haasteita tulee varmasti olemaan"
NordeaKoronavirusKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Nordea
  • 20.11.19:03
    Slush

    "Tekoälyn ympärillä on tiettyä kuplaa, mutta…" – nämä ovat pankin mielestä Slushin kuumimmat alat

  • 13.11.14:09
    Etätyö

    Kelan linjaus nosti tunteet pintaan – näin isoissa yrityksissä suhtaudutaan etätöihin

  • 12.11.10:41
    Verot

    Yhteisöverolistalla valtava Neste-romahdus – Peter Sarlinin yritys nousi suurten joukkoon

  • 30.10.19:57
    Tietoturva

    Tämä arkinen asia altistaa digihuijauksille – "Pankit eivät tee tarpeeksi", sanoo IT-asiantuntija

  • 17.10.06:10
    Pankit

    Yrittäjät kokevat lainavaikeuksia pankkien kanssa – Nordea sanoo haluavansa enemmän riskiä