Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Noora tyrmistyi, kun hänen tilaamansa tuotepaketti menikin mystiselle "Vivian Koistiselle" – asiakas ja Posti eri linjoilla tapahtuman kulusta

Shutterstock
Julkaistu 14.04.2018 12:30
Toimittajan kuva
Alec Neihum

alec.neihum@mtv.fi

Hämeenlinnalainen Sky-kosmetologi Noora Petrelius tilasi maaliskuussa paketillisen jalkahoitotarvikkeita. Parin päivän kuluttua Petrelius tiedusteli lähetyksensä olinpaikkaa. Vastaus löi hänet ällikällä.

Jalkahoitotarvikkeita sisältänyt postipaketti oli toimitettu väärälle henkilölle. Odotettu paketti oli jo toimitettu ja se oli vastaanotettu – täysin tuntemattomalle henkilölle.

Posti ja asiakas ovat tapauksen kulusta monella tapaa eri linjoilla.

– Laitoin Postin chattiin viestiä, ja siellä sanottiin, että vastaanottajana oli Vivian Koistinen. Sanoin, ettei täällä ole sen nimistä henkilöä, Petrelius kuvailee.

Petrelius työskentelee kauneushoitola Vivianissa, mutta vastaanottajan nimi ei sanonut hänelle mitään.

– Asiakaspalvelija kyseli, voisiko lähettää postimerkkejä hyvityksenä, että tulee parempi mieli, Petrelius naurahtaa.

"Ei voi mennä näin"

Petrelius oli uudemman kerran yhteydessä Postiin. Seuraavalla viikolla hänelle todettiin, että kuljettaja oli tuonut paketin, ja asia oli täten postin puolesta loppuun käsitelty.

– Ajattelin, että ei jumalauta, ei tämä voi mennä näin: Minulla pitäisi olla monen sadan euron tuotteet, ja minulle vain sanotaan, että ne on jo toimitettu, Petrelius huokaa.


Tapahtumaketju sai päätöksensä, kun Postilta soitettiin parin päivää myöhemmin. Kävi ilmi, että jalkahoitotarvikkeet olivat päätyneet toiseen hämeenlinnalaiseen kauneushoitolaan. Petrelius sai lopulta pakettinsa.

Postin työntekijä myönsi Petreliuksen mukaan hänelle puhelimitse, että kun postinkuljettaja ei ollut saanut selvää vastaanottajan sukunimestä, hän oli keksinyt sen.

Posti: Inhimillinen virhe

Postilla tuotantoesimiehenä työskentelevä Timo Latvala kertoo tapauksen johtuneen postinkuljettajan inhimillisestä virheestä.

– Siinä on käynyt niin, että samalla kadulla on ollut kaksi saman tyyppistä liikettä. Kun kuski on kiireessä lukenut osoitteita, hän on vienyt väärään liikkeeseen paketin.

Latvala korostaa, ettei kuski hänen nähdäkseen ole keksinyt mystistä Vivian Koistista itse.

– Ei ole missään nimessä keksitty nimi. Hän on saanut sähköisen kuittauksen, ja on siitä yrittänyt oman parhaan näkemyksensä mukaan saada nimestä selvyyttä, Latvala sanoo.

– Toki kuljettaja olisi voinut käydä uudelleen liikkeessä ja varmistaa oikean nimen. Siinä kuljettaja on tehnyt virheen.

Asia käyty kuljettajan kanssa läpi

Petreliusta kummastuttaa, että posti on luovuttanut hänelle tarkoitetun paketin kysymättä vastaanottajalta henkilöllisyystodistusta. Latvalan mukaan tämä on täysin normaali tapa menetellä.

– Luotamme siihen, että jos paketissa on vastaanottajan nimi ja katuosoite selkeästi, ei ole mitään syytä epäillä, etteikö paketti sinne kuuluisi.

– Asia on käyty kuljettajan kanssa lävitse. Ihmisiä kun ollaan, virheitä myöskin tehdään ja tehdään varmaan jatkossakin. Tietysti se on hirveän harmillista, että tällaista sattuu, Latvala sanoo.

Haki yli 2000 euron korvauksia

Jalkahoitotarvikkeiden myöhästyminen pakotti Petreliuksen perumaan asiakkaiden varaamat hoidot neljältä päivältä.

Petrelius teki Postille korvausvaatimuksen, jossa hän vaati Postia korvamaan tapahtuneen kustannuksia noin 2270 euron edestä.

Vastauksessa Posti ilmoitti, ettei ole vastuussa välillisistä vahingoista. Näin ollen Petreliukselle maksettiin korvausta yhteensä 17 euroa ja 25 senttiä.

Tämä sapettaa Petreliusta erityisen paljon.

– Eihän tämä voi jäädä tähän. Pakettini on luovutettu ilman että on kysytty, kenelle se on annettu. Eihän postitoimistostakaan saa pakettia sanomalla, että naapurin Pirkolle tuli paketti, Petrelius manaa.

Lisää aiheesta:

Tilausongelmia selvittänyt Laura sai Klarnalta hyvin hämmentävän viestinNäin lakimies loi itselleen bisneksen pienyrittäjiin kohdistuvista maksumuistutuksista – "Viestit olivat pelottavia ja vakuuttavia"Sanna Kärsämänojan identiteetti varastettiin – huonekalutoimitus omalla pihalla oli vasta alkuaSähköyhtiö katkaisi 80-vuotiaan sairaan vanhuksen kotoa sähköt – sitten alkoi pallottelu: "Tapahtunut ei ollut meidän aiheuttama"Pakettiautomaatti nielaisi Raimon paketin viikoksi, edes henkilökunta ei osannut auttaa – "Siinä ei Postilla pelannut mikään"Porilaisen Jarkon yritys joutui katalan laskuhuijauksen kohteeksi – ”Hyvin tehty kuvio rosvoilta”
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 18:36
    Viiden jälkeen

    Suomalaisissa tuberkuloosiparantoloissa elettiin villiä nuoruutta: "Monelle se oli elämän paras yhteisö"

  • 17:30
    Sanna Marin

    Marin: Menin sanattomaksi Niinistön teosta – nyt vastaa Niinistö

  • 17:05
    OP

    OP:n palveluissa häiriöitä

  • 16:40
    Poliisi

    Iäkäs nainen kateissa Jyväskylässä – poliisi pyytää havaintoja

  • 16:31
    Porot

    Poronomistajaa epäillään katalasta teosta