Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Näitä meikkejä kaikki himoitsevat – ostovimman taustalla rakennettua hypeä, kiireen tuntua ja fomoa

6:09Näitä meikkejä kaikki himoitsevat – ostovimman taustalla vaikuttamista, kiireen tuntua ja fomoaAvasimme somen tämän hetken kauneustrendien Pandoran lippaan ja selvitimme muun muassa mitkä meikit ovat juuri nyt himoituimpia.
Julkaistu 30.04.2023 09:01
Toimittajan kuva
Fanni Parma

fanni.parma@mtv.fi

Kaupat seuraavat silmä kovana sitä mistä juuri nyt sosiaalisessa mediassa supistaan ja reagoivat vauhdilla siihen, mitä ihmiset seuraavaksi himoitsevat. Huomisen hittituotetta on kuitenkin mahdoton ennustaa, kun valta on somen algoritmeilla.

Monivaiheiset ihonhoitorutiinit, ruskean sävyillä leikittelevä ysärimeikki ja kulmakarvat ovat olleet tämän kevään suurimpia kauneusilmiöitä. Pinnalle pulpahtelee jatkuvasti myös erilaisia sosiaalisen median hypettämiä yksittäisiä tuotteita, joilla kuluttaja voi saavuttaa himoitsemansa ilmeen.

Tuotteen hinnalla ja laadulla ei ole tässä pelissä niinkään väliä, kun panoksena on suursuosio ja myyntipaikka kaupan paraatipaikalla. 

Sukelsimme pää edellä sosiaalisen median hypetetyimpien meikkituotteiden ja kauneusilmiöiden sekaan. Sokoksen merkki- ja värikosmetiikan myyntimiljöö vastaava Eeva Silvennoinen ja Stockmannin markkinointijohtaja Tia Rantanen ohjasivat pulahduksessa kauneustrendien, sekä mainonnan vauhdilla pyörivien rattaiden sekaan.

Tarkempaa tietoa kaiken taustalla vaikuttavasta fomosta, eli fear of missing out -ilmiöstä kertoo Helsingin yliopiston Kuluttajatutkimuskeskuksen yliopistotutkija Essi Pöyry. 

Juokse, älä siis kävele ja tsekkaa jutun yllä olevalta videolta mitkä meikkituotteet viedään nyt käsistä ja kuinka sosiaalinen media onkaan vaikuttanut tapaamme shoppailla trendituotteita.

Lue myös: Houkutteleeko some sinutkin shoppailemaan? – "Sosiaalisella medialla ja vaikuttajilla on tänä päivänä merkittävä rooli"

Lue myös: Uutuusruoka aiheutti yllätysjonot ja feta vietiin käsistä – ruokakaupat kertovat ilmiöistä, joihin sinäkin ehkä "haksahdit"

Lue myös: Fomo-shoppailu yleistyy: "Jotkut saattavat tehdä superhuonoja ostopäätöksiä"

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit.

Lisää aiheesta:

Myydäänkö kosmetiikkaosaston joulusuosikit loppuun? Näitä tuotteita ennustetaan hiteiksi"En näe kenenkään minua nuoremman meikkaavan niin" – menikö eyeliner muodista? TikTokissa trendaava lattemeikki sopii kaikille – katso, miten hehkuva look syntyy!Millainen on kesän 2023 trendimeikki? Suomalaiset meikkiasiantuntijat nostivat erään tuotteen ehdottomaksi hitiksiLankesitko sinäkin "ansaan"? Fomo-shoppailu yleistyy: "Jotkut saattavat tehdä superhuonoja ostopäätöksiä"Tummat silmänaluset ovatkin nyt trendikkäät – kauneusgurut aloittivat uuden villityksen!
Kauneus ja tyyliMeikitIhonhoitoSosiaalinen mediaLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Kauneus ja tyyli
  • 14.9.13:45
    Näkö

    Ikänäkö on ikääntymiseen liittyvä normaali ilmiö: Nämä merkit kertovat, että laseille on tarvetta

  • 13.9.07:33
    Shoppailu

    Voiko nettikauppaan palauttaa liikaa tavaraa? Selvitimme, millainen käytös johtaa jäähyyn

  • 12.9.09:24
    Hyvän mielen jutut

    Noah-vauva ällistyttää tukkapehkollaan – "Luulin, että se oli peruukki"

  • 10.9.09:15
    Vaatteet

    Heidi kertoo, miten kahdeksasta vaatteesta saa jopa 20 eri asua

  • 8.9.20:08
    Mitä ihmettä?

    Paulan kulmakarvojen värjäys sai epäonnisen käänteen