MTV:n jääkiekon MM-loppuottelu ylivoimaisesti katsotuin ohjelma! Näin suomalaiset katsoivat televisiota vuonna 2021

Tällaiset olivat MTV:n konkariankkureiden ensiesiintymiset televisiossa – katso kooste Ripsa Koskinen-Papusen, Maija Lehmusvirran ja Mika Saukkosen lähetyksistä 4:15
Tällaiset olivat MTV:n konkariankkureiden ensiesiintymiset televisiossa – katso kooste Ripsa Koskinen-Papusen, Maija Lehmusvirran ja Mika Saukkosen lähetyksistä

Suomalaiset katsoivat viime vuonna kotimaisten tv-toimijoiden kanavia 2 tuntia 43 minuuttia vuorokaudessa. Kaiken kaikkiaan tv:n ja suoratoistopalvelujen parissa vietettiin aikaa yli 3,5 tuntia, selviää Finnpanelin tutkimuksesta.

Television parissa vietetty aika on lisääntynyt viiden viime vuoden aikana kymmenellä prosentilla.

Viime vuoden ylivoimaisesti katsotuin ohjelma oli 6. kesäkuuta jääkiekon MM-loppuottelu Suomi–Kanada, jota seurasi lähes 2,3 miljoonaa katsojaa MTV3- ja C More Sport 1-kanavilla.

Touko-kesäkuun vaihteessa seitsemällä jääkiekon MM-kisojen Suomi-ottelulla oli yli miljoona katsojaa.

Tanssii Tähtien Kanssa ja Putous kiinnostavat edelleen

Ylen kanavilla kaikkia Suomen kolmea EM-jalkapallo-ottelua seurasi niin ikään yli miljoona katsojaa. Saman verran keräsi ihmisiä ruudun ääreen myös MM-hiihtojen huippuhetket.

Tv-uutiset ovat suomalaisten kestosuosikkeja. Ylen ja MTV:n pääuutislähetykset tavoittivat viime vuonna päivittäin yhteensä lähes kaksi miljoonaa suomalaista.

Katsotuimpien ohjelmien joukossa olivat myös viihdeohjelmat Tanssii Tähtien Kanssa ja Putous (MTV), Uuden musiikin Kilpailu UMK ja Elämäni Biisi (Yle) sekä Vain Elämää ja The Voice of Finland (Nelonen).

Juttu jatkuu videon jälkeen.

Mikko Leppilampi paljastaa, mitä TTK-lopettamispäätöksen jälkeen tapahtui:"Itkin kuin pikkulapsi" 3:13
Mikko Leppilampi paljastaa, mitä TTK-lopettamispäätöksen jälkeen tapahtui: "Itkin kuin pikkulapsi"

Katsotuin kanava oli Ylen TV1 – MTV3:lla hieno sijoitus

Suomessa katsotuin kanava oli viime vuonna Ylen TV1, joka keräsi yli neljänneksen television katseluun käytetystä ajasta. Seuraavina tulivat MTV3 vajaalla 20 prosentilla ja Yle TV2 reilulla kymmenellä prosentilla.

Puolet kotitalouksista tilaa maksullisia tv-kanavia tai suoratoistopalveluita. Maksullisten suoratoistopalveluiden tilaajamäärä on tuplaantunut viidessä vuodessa. Suoratoistopalveluista suosituin on Netflix, jota tilaa 30 prosenttia suomalaisista kotitalouksista.

Yli puolet alle 45-vuotiaiden katselusta kohdistuu suoratoistopalveluiden sisältöihin, kun taas varttuneemmat katsovat paljon perinteistä lineaarista televisiota.

Kotimaiset suoratoistopalvelut (Yle Areena, MTV-palvelu & C More sekä Ruutu ja Ruutu+) tavoittivat viime vuona viikoittain kolmasosan suomalaisista eli 20 prosenttia enemmän kuin toissa vuonna.

Suosituin päätelaite tv-sisältöjen katseluun on tv-vastaanotin, sillä 85 prosenttia katselusta tapahtuu televisioruudun kautta. Nuoret käyttävät paljon myös muita päätelaitteita. Jo neljännes alle 25-vuotiaiden kokonaiskatselusta hoituu älypuhelimella.

Lue myös:

    Uusimmat