Valtteri Bottaksen joutuminen kolmen pysähdyksen taktiikkaan viime sunnuntain Meksikon F1-kisassa saa perusteluita, kun tallin taktiikoista vastaava insinööri Andrew Shovlin valottaa ratkaisuja Mercedeksen kisaperkauksessa.
Jutun ylälaidan videolla C Moren studiotiimin analyysi Valtteri Bottaksen kisasta Meksikossa.
Bottas pysähtyi ensimmäisen kerran kierroksella 11, jolloin hänelle vaihdettiin alle viikonlopun kovimmat renkaat. Niillä hän ajoi pääosan kisasta, minkä jälkeen Bottas tuli seuraavan kerran varikolle kierroksella 48.
Mercedes vaihtoi Bottaksen autoon jälleen käytetyt ultrapehmeät renkaat, koska sillä ei ollut enää uusia varastossa. Shovlinin mukaan tämä alkoi aiheuttaa nopeasti ongelmia, ja matkaa maaliin oli pysähdyksestä vielä yli 20 kierrosta.
– Valtterin kolmannella stintillä käyttämä ultrapehmeä rengas kului aika pahasti. Nämä eivät olleet uudet renkaat, vaan aika-ajojen alussa käytetyt ja niillä oli ajettu myös muutama kierros lähtöruutuun tultaessa, Shovlin kommentoi Mercedeksen .

