Tesla on pyrkinyt tehostamaan huoltopalveluitaan ja lyhentämään jonoja, mutta Yhdysvalloista kantautuvien väitteiden mukaan yhtiö on saattanut mennä pyrkimyksissään liiankin pitkälle.
Yhdysvaltalaisen Electrekin tietojen mukaan sähköautovalmistaja Tesla on käyttänyt kouluttamattomia myyjiä ja alemman tason esihenkilöitä huoltojonojen purkamiseen.
Electrekin haastattelemat henkilöt kertovat, että toimitusjohtaja Elon Musk olisi jopa poistanut myynti- ja toimitustavoitteet tältä vuosineljännekseltä ja määrännyt myyntityötä tekeviä henkilöitä siirrettäväksi huoltopuolelle.
– Näyttää siltä, että Teslan huolto-ongelmat ovat vakavampia kuin aiemmin luulimme, Electrekin toimittaja Fred Lambert kirjoittaa.
Lue myös: Helpotusta pitkiin huoltojonoihin: Tesla avaa Suomeen kolmannen toimipisteen
Kouluttamattomien henkilöiden kerrotaan suorittavan autoille vain yksinkertaisempia toimenpiteitä, kuten esimerkiksi renkaanvaihtoja.
Tarkoituksena helpottaa huollon ruuhkautumista
Electrekin lähteiden mukaan Muskin ykköstavoitteena on saada asiakkaan tekemän huoltopyynnön ja varsinaisen huoltoajan välissä oleva odottelu minimiin. Tämä odottelu vaihtelee hyvin paljon markkina-alueiden ja jopa yksittäisten huoltopisteiden välillä, mutta esimerkiksi Yhdysvalloissa ei kuukaudenkaan odottelu ole harvinaista.