Mazdan ensimmäisen sähköauton toimintamatka yhdellä latauksella jää vaatimattomaan 200 kilometriin, sillä japanilaisvalmistajan mukaan pieni akku on suurta vastuullisempi.
Mazdan ensimmäinen täyssähköauto, Tokion autonäyttelyssä paljastettu MX-30, on saanut ristiriitaisen vastaanoton. Loppuvuodesta markkinoille saapuva uutukainen on ihastuttanut ulkonäöllään sekä kaapparimallisilla takaovillaan, mutta autoon pakattu akusto on herättänyt ihmetystä.
Mazda on nimittäin päättänyt käyttää MX-30:ssä vaatimattoman kokoista, ainoastaan 35,5 kilowattitunnin akustoa. Huomattavasti kilpailijoitaan pienemmällä akulla varustetun MX-30:n toimintamatka on vain 200 kilometriä. Moni on ihmetellyt, onko tässä mitään järkeä.
Lue myös: Tässä on Mazdan ensimmäinen sähköauto – erikoiset takaovet suoraan legendaarisesta urheiluautosta
Mazdan mukaan paljonkin. MX-30:n akusto on sen mielestä "vastuullisen kokoinen" verrattuna kilpailijoiden suuriin akkuihin.