Mainoskuvastot lehtiä suositumpia

Kuva: Friendtex

Tuotekuvastot ovat suosittua lukemista. Tuoreen ja lajissaan ensimmäisen selvityksen perusteella peräti viidellä Suomessa julkaistavalla mainosluettelolla on yli miljoona lukijaa. Mainoskirjasilla on siten jopa enemmän lukijoita kuin sanoma- tai aikakauslehdillä.

Jakelupalveluita tuottavan Itellan teettämässä tutkimuksessa kysyttiin seitsemän laajalevikkisen katalogin lukemista. Yli miljoona lukijaa saavutti viisi tuotekuvastoa:

Biltema, syksyn tuotekuvasto: 1,6 miljoonaa lukijaa
Hobby Hall, syksyn postimyyntikuvasto: 1,4 miljoonaa lukijaa
IKEA, elokuun suurkatalogi: 1,3 miljoonaa lukijaa
Aurinkomatkat, kesämatkaesite: 1,1 miljoonaa lukijaa
Ellos, syksyn postimyyntikuvasto: 1,1 miljoonaa lukijaa

Itella toteaa, että tuotekuvastot lisäävät tutkimuksen perusteella verkkokauppojen suosiota ja postimyyntiä. Jakelupalveluita tarjoava yritys pyrkii näin osoittamaan, että verkkokaupan suosion lisääntyessä myös koteihin jaettavat tuotekuvastot pitävät pintansa.

Tutkimusta varten haastateltiin syyskuussa puhelimitse tuhatta 15-79-vuotiasta suomalaista.

Lue myös:

    Uusimmat