Tv-sarja Rick and Mortyn fanit ovat metsästäneet kakkosluokan kastikkeita ympäri Yhdysvaltoja.
Nuori nainen teki päätä huimaavan diilin vaihtaessaan kämmenelle mahtuvan kastikepakkauksen vuoden 2004 Volkswagen Golf GTI:hin. Ostajaa voisi väittää vinksahtaneeksi, sillä kastiketta kaupannut Rachel Marie pyysi alunperin tuotteesta vastineeksi pinssejä.
Omituisen kaupankäynnin takana on kansallinen trendi. Amerikkalaiset Rick and Morty -animaatiosarjan fanit nimittäin himoitsevat kastiketta – ja ovat siis valmiita myymään jopa autonsa sen puolesta.
Jos kuva ei näy, voi avata sen tästä.
Hämmästyttävä hinta juontaa juurensa vuoteen 1998, jolloin McDonald’s ja Disney tekivät yhteistyötä Mulan-elokuvan tiimoilta. Kiinalaiseen legendaan perustuva tarina innoitti pikaruokaketjua kehittelemään teriyaki-dipin, joka nimettiin Szechuan kastikkeeksi. Kuten hampurilaisateriateemat yleensä, myös Mulan-aiheinen pikaruoka jäi pian uusien Disney-elokuvien jalkoihin.
Liki kymmenen vuotta unohduksissa ollut kastike teki kuitenkin näyttävän comebackin, kun suositun Rick and Morty -tv-sarjan kolmannen tuotantokauden ensimmäinen jakso sai ensiesityksensä. Jakson lopulla Rick paasaa suu vaahdoten siitä, kuinka koko jakson juonen takana on hänen himonsa Szechuan-kastikkeeseen.
