Luksustuotteet käyvät jälleen kaupaksi

Ylellisyystuotteet houkuttavat jälleen ostajia. Ranskalainen luksustuotteiden valmistaja LVMH kertoo myyntinsä kasvaneen vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 11 prosenttia, kun ostajat innostuivat jälleen hankkimaan kelloja, koruja ja käsilaukkuja.

Myynti nousi viime vuoden vastaavasta ajasta odotuksia enemmän erityisesti Aasian markkinoiden ansiosta.

Pariisissa päämajaansa pitävä LVMH on alansa suurin yhtiö, jonka talliin kuuluu suuri liuta luksustuotemerkkejä aina samppanjasta vaatteisiin. Tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat muun muassa Louis Vuitton ja Christian Dior.

Luksustuotteiden markkinat ovat saaneet osansa talouskriisistä. Yhtiö kertoi pysyvänsä edelleen varovaisella linjalla, koska talouden elpyminen on vielä hataralla pohjalla. Luksuskauppias aikoo pitää kustannuksiaan tarkasti silmällä ja tehdä investointeja harkiten.

(MTV3 - STT- AFP)

Lue myös:

    Uusimmat