Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kodinkoneketjun tarjoukset pahasti pielessä – Powerin muutettava toimintaansa

Kuluttaja-asiamies vaati useita muutoksia kodinkoneketju Powerin alennusmarkkinointiin.
Kuluttaja-asiamies vaati useita muutoksia kodinkoneketju Powerin alennusmarkkinointiin.Lehtikuva
Julkaistu 16.12.2025 10:29

MTV UUTISET – STT

Power sitoutui puuttumaan esitettyihin epäkohtiin.

Kuluttaja-asiamies vaati useita muutoksia kodinkoneketju Powerin alennusmarkkinointiin, tiedottaa Kilpailu- ja kuluttajavirasto.

Kuluttaja-asiamiehen mukaan Power ei esimerkiksi ollut ilmoittanut tämän vuoden huhtikuussa julkaistussa mainosliitteessä selkeästi hintaa, jolla tuotteita oli alimmillaan markkinoitu edeltäneiden 30 päivän aikana. 28.4.–4.5.2025 ajan tarjoustuotteiden alin hinta oli liitteen mukaan tarkastettu 16.4.

– 30 päivän säännön tarkoituksena on torjua keinotekoisia alennuksia ja lisätä läpinäkyvyyttä niin, että kuluttaja saa tietoa todellisesta hinnanalennuksesta", kuluttaja-asiamies Katri Väänänen sanoo tiedotteessa.

Lisäksi Power esitteli samalla 28.4.–4.5.2025 tarjousaikavälillä alennustuotteita, joiden tarjousajaksi oli ilmoitettu viikko, vaikka hinta säilyi samana vielä ilmoitetun tarjousajan jälkeenkin. Kuluttaja-asiamiehen mukaan väärän vaikutelman antaminen tarjousten lyhytaikaisuudesta ja ainutkertaisuudesta on kiellettyä.

Power sitoutui korjaamaan alennusmarkkinointiaan kuluttaja-asiamiehen edellyttämällä tavalla. 

Lisää aiheesta:

Kuluttaja-asiamies vie Elisan markkinaoikeuteen Black Friday -kampanjoinnista
KKV: Foodora toiminut lainvastaisesti – hintakikkailua ja hyvityksiä vain etukoodeina
"Ei voi enää vedota tietämättömyyteen" – Kuluttaja-asiamies vaatii ryhtiliikettä ale-merkintöihin
Kuluttaja-asiamies havaitsi puutteita Powerin markkinoinnissa – tämä tieto alennusmainoksesta pitää löytyä
Kuluttaja-asiamies edellytti Keskolta ja Elisalta muutoksia markkinointiin – "Kuluttajien on kyettävä varmistumaan alennuksen aitoudesta"
Maskun Kalustetalolle 300 000 euron maksu harhaanjohtavasta markkinoinnista
KuluttajariidatElektroniikkaMainontaKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kuluttajariidat
  • 14.12.19:02
    Vakuutukset

    Rikki menneestä laukusta tulikin vain pieni korvaus – tätä kaikki eivät vakuutuksestaan tiedä: "Saattaa yllättää"

  • 29.11.19:08
    Televisiot

    Asiakas osti television, joka meni rikki takuuaikana – myyjäliike yritti hyvittää vain alle puolet myyntihinnasta

  • 9.11.19:12
    Vuokra-asuminen

    Vesivahinko pilasi huoneiston: Paljonko vuokralaisen pitää maksaa pelkästä irtaimiston säilyttämisestä?

  • 4.11.20:50
    Vuokra-asuminen

    Vuokranantaja lähetti 9 000 euron laskun kissan tuhoamasta asunnosta

  • 12.10.19:08
    Lentäminen

    Lentokone oli myöhässä: Matkustajat myöhästyivät junasta ja vaativat 72 euroa korvauksia – näin kävi