Kuluttajavirasto ja Sampo Pankki ruotivat ongelmia

Kuluttajaviraston ja Sampo Pankin edustajat kokoontuvat lähipäivinä setvimään pankin tietojärjestelmämurheiden korvaamista asiakkaille. Kuluttajaviraston lakimiehen Katri Väänäsen mukaan virasto ei ole vielä linjannut, tulisiko Sampo Pankin maksaa korvauksia muustakin kuin taloudellisista vahingoista.

Kuluttajavirasto on korostanut, että tietojärjestelmät ovat olennainen osa asiakkaan ostamaa palvelua. Siksi yrityksillä on vastuu niiden toimivuudesta. Sampo Pankki on vakuuttanut korvaavansa ongelmista syntyneet taloudelliset vahingot asiakkaille.

Kuluttajavirasto kovisteli viime viikolla Sampo Pankkia sen tietojärjestelmäongelmista ja vaatii pankkia antamaan selvityksen asiasta. Pankin tulee jättää kirjallinen selvitys huomenna.

-Analysoimme selvityksen ja tämän jälkeen tapaamme pankin edustajia. On vielä auki, minä päivänä neuvottelu pankin kanssa onnistuu, kertoo Väänänen.

Väänänen ei vielä osaa sanoa, milloin Kuluttajavirasto kertoo selvityksen ja jatkokeskustelujen annista. Sampo Pankki otti pääsiäisen aikana käyttöön Danske Bankin tietojärjestelmät, ja muutos on rassannut sitkeästi erilaisina ongelmina.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat