Hintaoppaan kuluttajatutkimuksen mukaan yli kolmannes suomalaisista uskoo säästävänsä merkittävästi Black Friday -tarjousten myötä, mutta todellisuudessa hinnat voivat olla perjantaina jopa kalliimpia.
Aiheesta keskusteltiin myös Huomenta Suomessa perjantaiaamuna.
Hintaopas.fi-sivuston ja Bilendin toteuttaman kuluttajatutkimuksen mukaan Black Friday -alennusmynnit ovat vakiinnuttaneet selkeästi asemansa Suomessa. Jopa 58 prosenttia suomalaisista kertoi viime vuonna tehneensä tarjouspäivänä ostoksia.
Tänä vuonna taas jopa 82 prosenttia suomalaisista arvioi varmasti tai mahdollisesti ostavansa tuotteita perjantain alennuspäivänä. Eniten ostoinnokkuutta löytyy 18–24-vuotiaista.
Vaikka moni uskoo tekevänsä huimia ja edullisia löytöjä, näin ei aina ole. Osassa tuotteista hinnat voivat jopa nousta.
LUE MYÖS: Viisi vinkkiä – Näin vältät Black Fridayn virheostokset
Älä katso vain alennusprosentteja!
Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett kannustaa kuluttajia tarkkaavaisuuteen, sillä Hintaoppaan sadan haetuimman tuotteen listalla 32 prosentilla tuotteista havaittiin hinnannousuja vuoden 2017 Black Fridayna.
