Lidl -ruokaketju järjestää tänään torstaina 12.10. Finlandia-talolla SuomiAreena Goes ruokavienti -keskustelutilaisuuden alkaen kello 13.30. Tilaisuutta voit seurata suorana MTV Katsomossa.
Suomalainen ruoka on puhdasta, raikasta ja ainutlaatuista. Samoista syistä se kiinnostaa myös maamme rajojen ulkopuolella. Vielä saattaa kuitenkin olla seikkoja, jotka seisovat ruokaviennin menestyksen jarruna.
– Suomesta ei puutu hyviä ideoita ja potentiaalisia tuotteita, vaan rohkeutta ja pääomia kasvattaa tuotantoa ja panostaa markkinointiin, toteaa markkinoinnin pitkän linjan ammattilainen Anne Korkiakoski.
– Toisin kuin vanha sanonta väittää, hyvä tuote ei myy itse itseään ja viime kädessä ydintuotteen ohella olevat muut asiat erottavat tuotteen kilpailijoistaan.
Suomalainen ruoka vientimenestykseen
SuomiAreena Goes Ruokavienti -tilaisuudessa keskustellaan, miten saisimme lisää kotimaisia elintarvikkeita maailman markkinoille. Osaammeko markkinoida elintarvikkeitamme oikein? Millaisista elementeistä syntyy vientimenestys?
Tilaisuuden juontaa Tuomas Enbuske. Mukana keskustelemassa ovat maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä, Head of Industry Esa Wrang Food From Finlandista ja markkinointiguru Anne Korkiakoski.
SuomiAreena Goes -keskustelutilaisuus on osa Lidl Suomen järjestämään Viedään Suomi-ruoka maailmalle seminaaripäivää. Päivän aikana valitaan myös Viedään Suomi-ruoka maailmalle -kilpailun voittaja finalistien joukosta. Kilpailussa etsitään Suomen seuraavaa vientimenestystä elintarvikealalta.