Suomi vahvistaa mainettaan maailmalla elintarvikeinnovaatioiden kehittäjänä. Suomalaisfirman keksimä härkäpapusuikale noteerattiin maailman suurimmilla ruokamessuilla Saksan Kölnissä.
Verso Foodin uusin ruokatuote, suomalaisesta härkäpavusta valmistettu Beanit härkäpapusuikale, valittiin yhdeksi kiinnostavimmista innovaatioista lauantaina alkavilla maailman suurimmilla ruokamessuilla Saksan Kölnissä.
Anuga-messut ovat kansainvälisesti tärkeimmät ruoka-alan messut, joille osallistuu vuosittain tuhansia yrityksiä ympäri maailman. Verso Foodin Beanit härkäpapusuikale valittiin 65 parhaimman innovaation joukkoon, ja se pääsee paistattelemaan paraatipaikalle messujen ohjelmaan. Parhaimmiksi innovaatioiksi oli ehdolla noin 2 300 tuotetta ympäri maailman.
Anuga-messut:
Maailman johtava ruoka-alan ammattilaisten messutapahtuma järjestetään joka toinen vuosi Kölnissä, Saksassa. Messuilla on yli 280 000 neliömetrin näyttelyalue ja tuhansia näytteilleasettajia. Vuonna 2017 messuilla oli noin 165 000 kävijää 198 eri maasta.
Messuilla valitaan parhaita innovaatioita, jotka esitellään Anuga Taste of Innovation Show -erikoisesittelyssä.Tuomaristo arvioi muun muassa uutuusarvoa ja luovuutta. Tänä vuonna erityisesti kestävää kehitystä. Verso Food on Anuga-messuilla mukana Business Finlandin Food from Finland -osastolla.
– Koko pieni tiimimme hyppi riemusta, kun saimme tietää valinnasta. Uskomme suomalaiseen härkäpapuun ja siitä tehtyihin elintarvikkeisiimme. Hienoa, että myös kansainväliset elintarvikealan asiantuntijat uskovat meihin, iloitsee Verso Foodin markkinoinnista vastaava Annika Boström-Kumlin.
Suomalainen härkäpapu nosteessa
Härkiksestä tunnettu Verso Food on kasvanut pienestä start-upista ruoka-alan edelläkävijäksi, jolla on tähtäin maailmalla.

