Ensi kaudella F1-autojen ohjaamon eteen lisättävän Halo-turvakaaren hyödyllisyyttä on analysoitu käymällä läpi viime vuosien pahimpia rata-autoiluonnettomuuksia.
MAINOS
Unkarin F1-viikonloppu
C Morella!Perjantai: Harjoitukset klo 10.55 ja klo 14.55
Lauantai: Harjoitukset klo 11.55, aika-ajo klo 14.55
Sunnuntai: Unkarin GP klo 14.55, ennakkotunnelmat klo 13.30!Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!
Tilaa C More ja aloita katselu vaikka heti.
Halo on suunniteltu etenkin kahden kohtalokkaan onnettomuuden seurauksena. Nämä ovat Henry Surteesin F2-onnettomuus vuodelta 2009 ja Justin Wilsonin Indycar-onnettomuus kahden vuoden takaa. Molemmissa tapauksissa kuljettajan päähän osui hetkeä aiemmin kolaroineen kilpakumppanin autosta irronnut iso osa.
Halo-kaari on suunniteltu erityisesti tilanteisiin, joissa kuljettajaa päin sinkoutuu isoja osia. Halosta tehdään niin vahva, että sitä kutsutaan jo F1-auton vahvimmaksi osaksi. Se kestää 15-kertaisesti F1-auton painon. Käytännössä se pystyy estämään esimerkiksi irtopyörän osumisen kuljettajaan tai kestämään jopa päälle syöksyvän toisen F1-auton. Suunnittelun lähtökohtana on ollut se, että Halon avulla sekä Surtees että Wilson olisivat pelastuneet onnettomuuksistaan.

