”Vihdoin”, ajattelivat minä ja tuhannet muut suomalaiset, kun Coldplayn ensimmäinen keikka Suomessa julkistettiin. ”Ei voi olla totta”, ajattelivat minä ja tuhannet muut suomalaiset, kun lippujen ostaminen ei tahtonut tuntien jonottamisesta huolimatta onnistua millään ilveellä, kirjoittaa MTV Uutisten tuottaja ja uutispäällikkö Visa Högmander.
Minua lykästi. Sain ostettua liput Coldplayn toiselle lisäkeikalle – moni ystävä ja tuttava ei saanut, ei yhteenkään neljästä konsertista, joiden kapasiteetti on hieman yli 40 000 lippua per ilta.
On vaikea käsittää, että vuonna 2023 Lippupisteen verkkokaupassa on mahdollista päästä jonottamisen jälkeen lippujenvalitsemisvaiheeseen, lisätä liput ostoskoriin ja sitten kohdata näytöllä vikailmoitus ja huomata lippujen kadonneen ostoskorista.
On vaikea käsittää, että Lippupisteen sosiaalisessa mediassa julkaisemia ohjeita noudattamalla on mahdollista jumiutua verkkokaupassa jonoon ja sitten kuulla ihmisten päässeen läpi verkkokauppaan ostamaan lippuja selainta päivittämällä – vaikka ohjeissa kehotettiin olemaan päivittämättä selainta, ettei menetä paikkaansa jonossa.
On vaikea käsittää, että jättisuositun yhtyeen neljään konserttiin, joihin tulee mahtumaan historiallisesti noin 160 000 ihmistä, järjestetään ensin yksi ennakkomyynti, sitten toinen ennakkomyynti ja lopulta vielä niin sanottu yleinen myynti – eivätkä silti likimainkaan kaikki halukkaat saa normaalihintaista lippua ostettua.
On vaikea käsittää, että ikinä missään voidaan olettaa kenenkään haluavan ostaa dynaamisesti markkinatilanteen mukaan hinnoiteltua 400 euron lippua yhtään minkään bändin keikalle, vaikka kuinka rakastaisi kyseistä bändiä.

