Coldplayn lipunmyynti on kuumentanut tunteita somessa.
Brittiläinen Coldplay-yhtye esiintyy ensi kesänä Suomessa yhteensä neljän konsertin verran, ja keikkalippujen varsinainen myyntipäivä koitti perjantaina 28. heinäkuuta. Ennen varsinaista myyntipäivää järjestettiin kaksi ennakkomyyntiä, joista ensimmäinen alkoi tiistaina 24. heinäkuuta ja Live Nationin oma ennakkomyynti keskiviikkona 25. heinäkuuta.
Yhtyeen Suomen-keikkaliput menivät varsinaisena myyntipäivänä ennakkomyyntien tapaan kuumille kiville, ja iso osa lippua jopa tuntikaupalla jonottaneista jäi rannalle ruikuttamaan.
Konserttien lipunmyynti on kuumentanut tunteita ja saanut osakseen kritiikkiä sosiaalisessa mediassa sekä yksityishenkilöiden että julkisuudesta tuttujen kasvojen toimesta. Myös dynaamisesti hinnoitellut liput ovat aiheuttaneet ihmetystä.
Ilman lippua jääneet fanit ovat purkaneet turhautumistaan Coldplayn Instagram-tilillä. Yhtye jakoi perjantaina Instagram-tililleen kuvan ensi kesän Euroopan-kiertueensa päivämääristä, joista jokaisen päälle on lätkäisty -teksti.
