Coldplayn keikkalippuja myydään kiskurihinnoin sveitsiläisellä sivustolla. Kilpailu- ja kuluttajavirasto kehottaa harkitsemaan tarkkaan sveitsiläisyrityksen kanssa asioimista.
Coldplayn keikkaliput menivät varsinaisena myyntipäivänä eli perjantaina 28.7. ennakkomyyntien tapaan kuumille kiville ja iso osa lippua jonottaneista jäi rannalle ruikuttamaan.
Nyt sveitsiläinen Viagogo-sivusto myy lippuja Coldplayn Suomen keikoille kiskurihinnoin. Viagogo on Sveitsiin sijoittautunut lippujen jälkimarkkinapaikka, jonka kautta kuka tahansa voi myydä eteenpäin ostamansa tapahtumalipun.
Sivustolla myydään esimerkiksi Coldplayn keikkojen seisomapaikoille lippuja 500–700 eurolla, vaikka Lippu.fi:n hinta samalle paikalle oli 109,50 euroa. Istumapaikkoja sveitsiläisellä sivustolla kyseisille keikoille puolestaan myydään jopa 3 500 euron hintaan.
Lue myös: Coldplayn keikkalippujen hinnat pompsahtivat lähes 400 euroon – syynä dynaaminen hinnoittelu
Aiempien kuluttajakokemusten perusteella lippujen aitoudesta ei voi mennä takuuseen eikä siitä, saako lipun ylipäätään itselleen, kun siitä on maksanut. Viagogon sivusto myös ilmoittaa kuluttajalle jatkuvasti, kuinka moni muu on katsonut tätä samaa lippua viimeisen tunnin aikana ja näin pyrkii kirittämään kuluttajaa tekemään ostopäätöksen nopeasti.
