Tämän Hyundai-mallin ehdottomasti tärkein pointti on uusi kolmisylinterinen yhden litran turbomoottori, joka avaa i20-mallistolle uusia mahdollisuuksia. Teknavin sisältöyhteistyökumppani Auto Bild Suomi koeajoi Hyundain pikkuauton.
Tykkäsimme
- Moottori
- Laaja vääntöalue antaa hyvät rahkeet sekä maantie- että kaupunkiajoon
Emme tykänneet
- Ratti
- Ohjauspyörän nahkainen kehä on liukas, eikä ratti säädy syvyyssuunnassa
Hinta alkaen 17 490 €
Koeajoauto 19 490 €
Hyundain kolmisylinterinen on kierroskone – se edellyttää lähdöissä riittävästi kierroksia – ja maantieajossa tarvitaan reipasta vaihteiden käyttöä. Kierrosherkkyyden lisäksi huomio kiinnittyy pieneen iskutilavuuteen nähden vallan hienoon 172 Nm:n vääntömomenttiarvoon ja siihen, että lukema saavutetaan huikealla käyntinopeusalueella 1 500–4 000 r/min. Käyttömukavan ja yllättävän sitkeän moottorin jatkona ovat sujuvaliikkeinen 5-portainen manuaalivaihteisto ja liikeradaltaan sivistynyt kytkin.
On myös aiheellista painottaa litraisen kolmisylinterisen soveltuvan odottamattoman hienosti myös maantieajoon – mikään pelkkä kaupunkimoottori se ei todellakaan ole.


