Kauppalehti: Alennustuotteita aiempaa vähemmän

Juhannuksen jälkeiset alennusmyynnit tyhjentävät kauppojen varastot. Nykyään tuotteet kuitenkin vaihtuvat niin nopeasti muodin mukaan, ettei suuria varastoja pääse kertymään.

Kesän alennusmyyntien merkitys kaupoille on pienentynyt, kertoo Kauppalehti. Trendien nopeat vaihtelut ovat pakottaneet niin vaate- kuin kodinelektroniikkaliikkeetkin ostamaan pienempiä eriä, eikä niiden varastoissa ole enää tarvetta massiivisille tyhjennyksille.

Tänä kesänä alennusmyynneissä onkin tarjolla vähemmän tavaraa kuin aiemmin.

Esimerkiksi Citymarketeissa alennusmyyntien kesto lyhenee lähivuosina selvästi, arvioi ketjun vapaa-ajan tuoteryhmästä vastaava markkinointipäällikkö Pentti Joronen Kauppalehdessä.

Muotikaupassa alennusmyynnit ovat kuitenkin edelleen vuoden kohokohta, sanoo muotikaupan liiton toimitusjohtaja Yrjö Gorskin.

- Alennusmyynneissä tyhjennetään lopullisesti kaikki vuoden aikana kertyneet varastot.

Alennusmyynnit alkoivat tällä viikolla ja jatkuvat muutaman viikon.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat