Mainos

Jungner joutui Twitter-kaappauksen uhriksi

Yleisradion toimitusjohtaja Mikael Jungner näyttää joutuneen oman näppäryytensä uhriksi. Innokkaan sosiaalisen median käyttäjän nimissä on yöllä lähtenyt internetin Twitter-palvelussa roskapostiviestejä lukuisille hänen lukijoilleen. Kyseessä lienee jonkinlainen virus tai salasanakaappaus.

- Ne olivat tällaisia mainoksia erilaisista älykkyystesteistä, eli ihan selkeätä spämmiä. Vaihdoin tilini salasanat, ja se todennäköisesti nyt riittää lopettamaan tämän, Jungner kertoo MTV:n uutisille.

Hän pitää tapahtunutta harmillisena, mutta uskoo tämän olevan hyvinkin yleistä.

Jungner tunnetaan ahkerana Facebookin, Twitterin ja Youtuben käyttäjänä. Hänen mukaansa on melkeinpä vaikea löytää sellaista sosiaalisen median palvelua, jossa hän ei olisi mukana, ja hän suitsuttaakin "twittausta ja feisbuukkausta" historiallisena keksintönä:

- Maailma oikeastaan ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa mahdollistaa sen, että yksilö ilman sen kummempaa pääomaa voi omilla hyvillä, mielenkiintoisilla ja aidoilla ajatuksilla saavuttaa jopa miljoonia ihmisiä reaaliaikaisesti.

Hän myös itse julkaisee ajatuksiaan nettiin ja arvioi käyttävänsä palveluja päivittäin puolesta tunnista tuntiin.

- Ne koskevat lähinnä tapahtumia ja nimenomaan mediaan liittyviä tapahtumia tai havaintoja maailmasta. Mutta kyllä 90 prosenttia ajasta menee muiden sinne lähettämien sisältöjen selvittelyyn ja tutkimiseen.

Hänen mukaansa esimeriksi Twitter saattaa toimia myös hyvänä ajatushautomona ja omien ideoiden kehityspaikkana.

- On mahtavaa, että joku ilmaiseksi miettii minun puolestani ongelmiani ja auttaa muokkaamaan asioita.

Työpaikkojen Facebook-kielto hölmöläisten hommaa

Jungner pitää käsittämättömänä, että jotkut työpaikat kieltävät Facebookin ja muiden sosiaalisten medioiden käytön työpaikoillaan ja rinnastaakin ne puhelimen tuloon aikoinaan.

- Jos joku työantaja haluaa pitää työntekijänsä ulkona tuolta, niin tulee vain mieleen ajatus jostain vuosikymmenten takaa. Silloin löytyi varmasti myös sellaisia yrityksiä, jotka olivat sitä mieltä, että "Meille puhelinta ei tule".

Toimitusjohtaja on kehottanutkin yleläisiä kernaasti seuraamaan ja käyttämään kaikkia mahdollisia sosiaalisen median palveluja.

- Meillä on käynnissä jo koulutusta, jossa yleläisiä opetetaan käyttämään näitä sosiaalisen median eri välineitä.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.