Pysäköinninvalvontaa suorittavan yrityksen mukaan kuluttajan tarina muuttui alkuperäisen reklamaation jälkeen.
Seinäjoella sijaitsevalle parkkipaikalle autonsa jättänyt nainen vei saamansa pysäköintivirhemaksun kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, koska piti 45 euron valvontamaksua kohtuuttomana.
Kuluttajariitalautakunnalle toimittamassaan tapahtumakuvauksessa nainen kertoo laittaneensa pysäköintikiekon paikalleen kojelaudalle, mutta auton oven sulkeminen oli pudottanut kiekon auton jalkatilaan.
– Kuluttaja ei pystynyt itse vaikuttamaan asian kulkuun millään tavalla, perustelu kuului.
Lue myös: Älä tee tätä virhettä, jos auton digitaalinen parkkikiekko on väärässä ajassa – takuuvarma keino hankkia parkkisakko
Pysäköintiä valvova yritys totesi omassa vastauksessaan kuluttajan myöntäneen alkuperäisessä reklamaatiossaan unohtaneensa käyttää pysäköintikiekkoa.
– Kuluttajan valituksessa ei edes väitetä, että alueen pysäköintiehdot olisivat epäselvät, tai että kiekkovelvollisuutta olisi noudatettu, joten kuluttajan valitus on kokonaisuudessaan täysin aiheeton, elinkeinonharjoittaja totesi vastauksessaan.