Jos valmistat autoja käsityönä runsaat sata kappaletta vuodessa ja dokumentoit kaiken niin perusteellisesti kuin mahdollista, voi takaisinkutsukampanja olla tällainenkin.
Tavallisesti autovalmistajien takaisinkutsut koskevat vähintään tuhansia tai kymmeniätuhansia ajoneuvoja. Eipä sekään ole ennenkuulumatonta, että takaisinkutsun kohteeksi joutuu miljoonakin autoa kerralla.
Vaikka kaikkien takaisinkutsujen taustalla on autovalmistajan perusteellinen dokumentointi siitä, mitä osia on käytetty missäkin autoissa, on volyymivalmistajien takaisinkutsujen käynnistäminen monimutkaisten selvitysprosessien takana.
Mutta silloin, kun autojen tuotantomäärät ovat pieniä, valmistus tapahtuu käsityönä alusta loppuun ja aivan jokainen vaihe dokumentoidaan tarkasti, on takaisinkutsukampanjatkin mahdollista rajata äärimmäisellä tarkkuudella.
Lue myös: 417 km/h autobahnilla paahtanut miljonääri voi joutua vankilaan – jos nopeusrajoitusta ei ole, eikö silloin saa painaa lapun lattiaan?
Takaisinkutsu ranskalaisen luksusvalmistajan tyyliin
Hyperautovalmistaja Bugatti on ilmoittanut Yhdysvaltain liikenneturvallisuushallinto NHTSA:lle takaisinkutsusta. Ilmoitus on tehty 28. maaliskuuta, ja se koskee yhtä ainoaa autoa.