Herkkukuvien näkeminen Instagramissa sai lapset syömään enemmän. Terveellisten ruokien näkeminen ei kuitenkaan innosta pienokaisia syömään terveellisesti.
Instagram-vaikuttajat saattavat mainostaa tileillään jos jonkinlaisia tuotteita. Terveellisten välipalojen ”markkinointi” vaikuttaa kuitenkin olevan turhaa, kertoo USA Today.
Liverpoolissa sijaitsevan yliopiston tutkimuksessa havaittiin, etteivät Instagram-tähdet saa lapsia syömään terveellisemmin, vaikka kuvaisivat itseään terveellisten herkkujen kanssa.
Lue myös: Dani on nollakokoa, Sarah pluskokoa – julkaisivat kuvan samanlaisissa bikineissä: "Tiedän, ettei arvoni riipu farkkujeni koosta"
Tutkimus julkaistiin Pediatrics-lehdessä. Kokeeseen osallistui 176 lasta, jotka olivat iältään 9–11-vuotiaita.
Lapset näkivät kuvia ruoista
Lapsille näytettiin aitojen Instagram-vaikuttajien tekaistuja kuvavirtoja, joista yhdessä Instagram-tähti poseerasi epäterveellisten herkkujen, esimerkiksi suklaakeksien kanssa, toisessa taas terveellisten ruokien, kuten banaanien kanssa.
