Hyperauton hipiä ja superauton suorituskyky, mutta urheiluauton hintalappu? – Ares S1:n takana F1-osaamista

Ares S1: Hyperauton ulkonäkö, superauton suorituskyky ja urheiluauton hinta 1:03
Tältä näyttää Ares S1, jonka tuotanto käynnistyy tammikuussa.

Jos Bugatti Chiron, Porsche 918 Spyder ja Batmobile saisivat lapsen, voisi lopputulos olla jokseenkin tällainen.

Italian Modenassa päämajaansa pitävä Ares on väsännyt aiemmin muun muassa De Tomaso Panteraa matkivan, mutta Lamborghini Huracaniin pohjautuvan Pantherin sekä Ferrari GTC4Lussosta 412:n suuntaan kumartavan Project Ponyn.

Ares haluaa kuitenkin näyttää, ettei se ole pelkkä imitaattori. Se on ilmoittanut tuovansa markkinoille ensimmäisen oman automallinsa.

Ares S1 näyttää hyperautolta, sen suorituskyky on hyvin superautomainen ja hinnan lupaillaan olevan urheiluauton tasoa. Todennäköisesti ei kovinkaan halvan sellaisen, sillä autoja tullaan valmistamaan vain 24 kappaletta.

Kori on hiilikuitua, ja istuinten takana pauhaa vapaasti hengittävä kahdeksansylinterinen, josta otetaan irti 705 hevosvoimaa. Nollasta sataan päästään 2,7 sekunnissa.

S1:n tuotanto käynnistyy tammikuun lopulla.

Pienen ja vielä toistaiseksi melko tuntemattoman autofirman takana on Dany Bahar, joka on brittiläisen Lotuksen entinen toimitusjohtaja. F1-maailmassakin vaikuttanut Bahar oli Red Bull Racingin ja Scuderia Toro Rosson johtohahmoja vuosina 2003–2007.

Lähteet: Ares, Car Throttle

Lue myös:

    Uusimmat