Fazer vahvisti markkina-asemaansa – suklaa veturina

Elintarvikekonserni Fazer vahvisti viime vuonna asemiaan kotimarkkinoilla. Liikevaihto nousi reilut kuusi prosenttia lähes 1,7 miljardiin ja voitto ennen veroja oli 67 miljoonaa euroa.

Liikevaihto kasvoi eniten makeisliiketoiminnassa. Fazerin mukaan erityisesti suklaan myynti kehittyi hyvin. Leivänmyynti kasvoi Suomessa yli yhdeksän prosenttia ja Fazer sai nostettua Ruispuikulansa Suomen myydyimmäksi leipätuotteeksi.

Viime vuonna Fazer osti Kraft Foods Finlandilta sen keksituotannon Suomessa ja tavoittelee nyt yli 25 prosentin osuutta Suomen keksimarkkinoista.

Konsernijohtaja Karten Slotten mukaan konsernin on nyt aika tavoitella yhä voimakkaampaa kasvua kaikilla päämarkkinoillaan Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat