Sosiaalisen median bisnespioneeri Randi Zuckerberg uskoo, että ”heiluri on heilahtanut jo liian kauas toiseen ääripäähän” kun puhutaan ihmisten yksityisyydestä. Facebook-käyttäjät eivät enää uskalla ladata esimerkiksi perhekuviaan palveluun vaarojen ja urkinnan pelossa.
Zuckerberg myös uskoo että tulevaisuudessa odottaa pirstaloitunut ja usein maksullinen some-maailma.
Randi Zuckerberg tunnetaan erityisesti Facebook-yhtiöstä, jossa hän on toiminut yhtiön johdossa yhdessä veljensä Mark Zuckerbergin kanssa.
Randi Zuckerberg vaikutti yhtiön markkinointijohtajana vuosina 2004–2011. Sen jälkeen hän irtisanoutui yhtiöstä ja perusti oman Zuckerberg Media -nimisen yhtiön.
Facebookin menestyksen avain olivat henkilötiedot
– Emme olisi silloin osanneet kuvitella kuinka valtavaa siitä tulee! Kun lähdin Piilaaksoon yhdessä veljeni (Mark Zuckenbergin) kanssa, kohtasimme valtavasti kilpailua todella isoilta yhtiöiltä. En olisi kuitenkaan voinut arvata, että sosiaalisesta mediasta tulee kohta asia, jota miljardit ihmiset käyttävät ympäri maailmaa, Zuckerberg muistelee.
Mikä teki juuri Facebookista yhtiön joka kovan kilpailun vuosina päihitti muut kilpailijansa ja kasvoi jättiläiseksi? Zuckerberg näkee syyksi käyttäjien oikeat nimet ja identiteetin varmistamisen.
– Siinä oli parikin tekijää: Ensimmäinen on se, että keskityimme tekemään vain pari asiaa todella hyvin sen sijaan, että yrittäisimme tehdä ihan kaikkea. Se on mielestäni ylipäätään hyvä ohje bisnekselle. On aina parempi olla erinomainen yhdessä asiassa kuin yrittää miellyttää kaikkia, Zuckerberg toteaa MTV:n haastattelussa.
