Pitkään suunniteltua ja odotettua F1-sääntökirjan täysremonttia saadaan odottaa vielä vuoteen 2022, vaikka alun perin lajin piti astua uuteen aikakauteen jo 2021. Maailmalla vallitseva tilanne on sellainen, että kauden 2020 seitsemän ensimmäistä kilpailua on peruttu tai siirretty järjestettäväksi myöhemmin, ja tämä pakotti FIAn, F1:n ja tallit reagoimaan.
LUE MYÖS: F1-kausi alkaa sunnuntaina täysin ainutlaatuisella tavalla: kuljettajat ottavat toisistaan mittaa virtuaalisesti!
Mitä enemmän ennätyksellisen pitkäksi kaavailtu F1-kausi 2020 typistyy, sitä kalliimmaksi kisojen perumiset käyvät talleille.
F1 veloittaa kisojen järjestelyoikeuksista keskimäärin noin 28 miljoonaa euroa. Tämä kerrottuna 22:lla on 616 miljoonaa euroa, ja kyseessä on yksi F1:n merkittävimmistä tulonlähteistä. Kun tämä potti pienenee, samalla pienenee talleille maksettava palkintopotti.
Pienemmille talleille kyseessä on todella merkittävä isku. Vaikka kisamäärän pieneneminen johtaa väistämättä myös kulujen pienenemiseen, sillä ei loppujen lopuksi ole kovinkaan suurta merkitystä, sillä työntekijöiden palkat juoksevat koko ajan, ja ne haukkaavat leijonanosan tallien budjetista.
Torstaina tehdyn päätöksen johdosta tallien ei tarvitse enää tuhlata rahojaan uuden auton suunnittelu- ja kehitystyöhön. Kausi 2021 ajetaan läpi pääosin samalla autolla kuin kausi 2020. Tämä saattoi olla joidenkin tallien tulevaisuuden kannalta jopa ratkaiseva päätös.

