Ensi vuonna käyttöön otettava kulukatto asettaa etenkin suurimmat F1-tallit täysin uudenlaisen haasteen eteen. Tallien toiminta täytyy järjestää uudella tavalla, kun rahaa on käytössä aiempaa vähemmän. Todennäköistä on, että tämä johtaa myös irtisanomisiin.
LUE MYÖS: Asiantuntijan synkkä arvio: F1-sarjan historiallinen uudistus on Ferrarin painajainen – Kimi Räikkösen talli täysin toisessa tilanteessa
LUE MYÖS: F1:ssä tehdään ensi vuonna jotain, mitä ei ole koskaan tehty: pienille talleille tarjolla suuri mahdollisuus – "Se on valtava se ero"
Ensimmäistä kertaa F1-historiassa käyttöön otettava kulukatto on ensi vuonna 145 miljoonaa dollaria, mutta se laskee 140 miljoonaan seuraavalle kaudelle ja 135 miljoonaan kaudelle 2023.
Todellisuudessa tallit saavat kuluttaa huomattavasti tätä enemmän, sillä kulukatolla rajoitetaan vain sellaisia kuluja, jotka liittyvät suoraan auton suorituskykyyn. Siihen ei siis lasketa esimerkiksi markkinointikuluja eikä kuljettajien tai tallin kolmen muun kovapalkkaisimman työntekijän palkkoja.

