Span radan alkupäässä sijaitseva Eau Rouge–Raidillon -mutkayhdistelmä on yksi F1-sarjan ikonisimmista paikoista. Yleensä mutkayhdistelmää ihastellaan, mutta tänä viikonloppuna sitä on myös kritisoitu.
LUE MYÖS: Lähde: Valtteri Bottaksen ensi kauden kohtalo on varmistunut – suomalaisen tavannut valokuvaaja kuuli mielenkiintoista tietoa
LUE MYÖS: Toto Wolff myönsi avoimesti, miksi Valtteri Bottaksen Mercedes-paikka on vaarassa – "Sukupolvenvaihdos"
Ylämäkeen nouseva, vasemmalle ja heti perään oikealle kääntyvien mutkien yhdistelmä on tunnetusti paikka, joka erottaa jyvät akanoista. Autosta ja kuljettajasta riippuen sen voi ajaa kaasu pohjassa, mutta pienikin virhe tai muu ongelma kostautuu raskaasti.
Kaksi vuotta sitten tämä nähtiin pahimmalla mahdollisella tavalla, kun F2-kisassa sattunut joukkokolari mutkayhdistelmän ja Kemmelin suoran välissä johti nuoren ranskalaiskuljettajan Anthoine Hubertin kuolemaan.
Hieman vastaava tilanne sattui elokuun alussa Span 24 tunnin kilpailussa, mutta tuolloin kaikki selvisivät eriasteisilla vammoilla.

