Hyundai on yksi harvoista autonvalmistajista, jotka panostavat paljon vetyteknologiaan. Pääsimme tutustumaan täysin uuteen Nexoon Norjassa.
Hinta ei tiedossa
Ensimmäisellä vilkaisulla Nexoa saattaisi luulla konseptiautoksi. Erittäin ohuet viirumaiset ajovalot tuovat keulan ilmeeseen viekkautta. Maskin design ei muistuta merkin muista tuotteista, vaan edustaa omaa tyyliään. Muotoilu muutuu keulasta perään päin siirryttäessä kuitenkin pyörälinjaiseksi, ja jokseenkin perä tuntuu olevan eriparinen keulan kanssa. Makuasioita joku sanoisi.
Sisätilat puolestaan edustavat täysin uutta tyyliä. Kuljettajan näkökenttää hallitsevat kaksi näyttöä. Kojelaudan keskeltä löytyvää 12,3-tuumaista näyttöä voi käyttää joko koskettamalla tai massiivisesta keskikonsolista löytyvällä pyöritettävällä kytkimellä. Käyttöliittymässä on tuttuja elementtejä, mutta osa kuljettajan näytön takana olevista toiminnoista on Nexossa siirretty keskusnäytön kautta hallittavaksi. Kuljettajan edessä oleva 7-tuumainen näyttö näyttää puolestaan hieman pieneltä ison näytön vieressä ja ison kehyksen keskellä, mutta sekin hoitaa tehtävänsä asiallisesti. Harmittavasti personointimahdollisuuksia ei juurikaan ole, eikä esimerkiksi karttanäkymää ole tarjolla pienemmälle näytölle. Ohjaamon laatuvaikutelma on kuitenkin kohdallaan ja ratin takana on helppo viihtyä.



