Björn Wahlroosista imagohaitta – Nordean maine romahti

Tuoreen mainetutkimuksen mukaan pankkialan maine kuluttajien keskuudessa on heikentynyt selvästi.

Erityisesti Nordean tulokset ovat tippuneet kaikilla rintamilla.

EPSI Rating -yhtiö vierittää tutkimuksessaan syytä laskusta Nordean hallituksen puheenjohtajan Björn Wahlroosin niskoille. Wahlroos järkytti erityisesti ruotsalaisia pankkiasiakkaita puolustamalla pankin toimitusjohtajan palkkaa ja etuuksia.

Seuraukset näkyvät siinä, että Nordean asiakastyytyväisyys on pudonnut sekä Suomessa että naapurimaissa. Ruotsissa pudotus on syvin sitten 1980-luvun.

EPSI Ratingin mukaan asiakkaat ovat pääosin tyytymättömiä suurten pankkien vastuullisuuteen ja palveluun. Suomessa OP-Pohjola kulki vastavirtaan ja paransi tuloksiaan kautta linjan.

Parhaat lukemat asiakastyytyväisyydestä sai kuitenkin POP Pankki. Seuraavat kärkisijat menivät Säästöpankille, Handelsbankenille ja S-Pankille.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat