Asiakkaat moittivat vakuutusyhtiöiden valituskäsittelyä

Kyselyn mukaan tyytyväisimpiä ovat pienten vakuutusyhtiöiden asiakkaat.

Asiakkaat ovat tyytymättömiä vakuutusyhtiöiden tapaan käsitellä valituksia. Pohjoismaissa ja Virossa tehdyssä kyselyssä vakuutusyhtiöt saivat hyvän arvosanan korvauskäsittelystä, mutta moitteita asiakasvalitusten käsittelystä.

Keskimäärin vakuutusyhtiöt saivat arvosanan 6 valitusten käsittelystä asteikolla 1-10. Korvausten käsittelyn arvosanaksi tuli 8,4.

Silti yhtiöt ovat onnistuneet vuoden aikana parantamaan selvästi asiakastyytyväisyyttä. Tyytyväisimpiä ovat pienten vakuutusyhtiöiden Lähivakuutuksen ja Fennian asiakkaat ja tyytymättömimpiä Ifin asiakkaat.

Ruotsin laatuyhdistyksen koordinoimaan kyselyyn vastasi yli tuhat vakuutettua. Kysely tehtiin loka-marraskuussa puhelimitse.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat