Amerikkalaisnainen läikytti autokaistalla kuumaa kahvia syliinsä – haastoi Starbucksin oikeuteen

1:01
Videolla kerrotaan totuuksia yleisistä kahvimyyteistä!

Yhdysvaltalaisen nostamassa kanteessa kerrotaan, että hän sai huhtikuussa Starbucksin autokaistalla väärän kahvin ja ojentaessaan sitä takaisin kansi irtosi ja hänen syliinsä läikkyi kuumaa kahvia. 

Texasilaisnainen haastoi kahvilaketju Starbucksin oikeuteen. Nainen kertoo saaneensa palovammoja kahvitilauksesta, joka ei alun perin edes kuulunut hänelle. Tapauksesta kertoo muun muassa USA Today -sivusto.

Mary Simmsin nostamassa kanteessa kerrotaan 14. huhtikuuta sattuneesta tilanteesta. Tuolloin hän meni Tomballissa sijaitsevan Starbucks-kahvilan autokaistalle tekemään tilauksen. 

Kanteen mukaan barista kertoi Marylle hänen saaneen sittenkin väärän kahvin. Mary pysäytti kulkuneuvonsa antaakseen juoman takaisin.

Kanteessa kerrotaan, että Maryn antaessa juomaa takaisin kansi irtosi ja kuumaa juotavaa läikkyi hänen syliinsä. Naisen kerrotaan saaneen ensimmäisen ja toisen asteen palovammoja.

Starbucksia syytetään huolimattomuudesta

Medialähteiden tietojen mukaan oikeusasiakirjoissa kerrotaan, että asianomistaja ei ollut tietoinen vaarallisista olosuhteista ja ettei hänen olisi voitukaan olettaa tajuavan sitä ennen kuin onnettomuus tapahtui. 

Kanteen mukaan työntekijä ei varoittanut Marya ”kohtuuttoman vaarallisista olosuhteista”, jotka johtuivat pettäneestä kannesta ja kuumasta juotavasta, ja työntekijä tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää tilanteen vaarallisuudesta. Hänen olisi pitänyt varoittaa Marya.

Starbucksia syytetään huolimattomuudesta, jonka katsotaan olleen syy Maryn saamiin vammoihin. 

Kanteen mukaan Starbucks ei ole onnistunut kouluttamaan baristojaan oikeaoppisesti varmistamaan kansien olevan turvallisesti paikallaan ja huolehtimaan, että autokaista on turvallinen. Kanteessa katsotaan myös, että yritys ei onnistunut valvomaan, että näin todella tapahtuu.

Mary nosti kanteen 19. elokuuta. Hän vaatii alle 75 000 dollaria eli noin 63 791 euroa korvaukseksi kivusta ja särystä, menetetyistä palkkatuloista ja aiheutuneista hoitokustannuksista.

Tapausta tutkitaan

Jory Mendes Starbucksin viestinnästä kertoo USA Todaylle yhtiön olevan tietoinen kanteesta. Väitteitä tutkitaan parhaillaan.

– Otamme vastuumme turvallisen ympäristön takaamisesta vakavasti. Työntekijämme haluavat ylpeinä varmistaa juomien tekemisen huolella ja sen, että ne toimitetaan asiakkaille turvallisesti, Mendes kertoo.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja